GEP1641 Yaşamın KökeniBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1641 Yaşamın Kökeni Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İBRAHİM ERTUĞRUL YALÇIN
Dersin Amacı: Yaşamın Kökeni dersi kapsamında; organizmaların kökensel tarihinin ve fizyolojik gelişim süreçlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Fenotip ve genotip farklılıklarla popülasyonlar arasındaki değişkenliklerin anlaşılması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1. Canlıların yapısal ve fizyolojik açıdan ortak özelliklere sahip olduğunu ayırt etmek.
2. Organizmaların evrimsel tarihini tanımlamak.
3. Organizmaların fizyolojik gelişim süreçlerini incelemek.
4. Bir türün populasyolarını kalıtsal temelli özellikler açısından incelemek.
5. Yaşamın kökeni ile ilgili temel kavramları sıralamak.
6. Organizmaların çevresel adaptasyonlarını ayırt etmek ve tanımlamak.

Dersin İçeriği

Bu derste, öğrencilere organizmaların evrimsel tarihi ve fizyolojik gelişim süreçleri anlatılarak, yaşamın kökeni ve evrimsel biyolojinin temel kavramları öğretilecektir. Ayrıca, öğrencilerin evrimsel biyolojinin güncel önemini anlayarak çevresel adaptasyonları ve modern bilimsel uygulamaları değerlendirmelerini sağlanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yaşamın Kökeni Konusundaki Temel Kavramlar
2) Yaşamın Kökeni ve Evrim Teorileri
3) Biyolojik Çeşitlilik ve Sınıflandırma
4) Filogenetik Ağaçlar ve Organizmaların Evrimsel İlişkileri
5) Evrimsel Biyolojinin Temel İlkeleri
6) Genetik Varyasyon ve Doğal Seleksiyonun Rolü; Adaptasyon ve Canlı Organizmaların Çevresel Uyumları
7) Yaşamın Kökenine Dair Hücre Biyolojisi ve Fizyolojisi
8) Ara Sınav
9) Organizmaların Hücresel Yapıları, Fizyolojisi ve İşlevleri
10) Evrimsel Biyoloji ve Güncel Uygulamalar
11) Genetik Mühendislik, Tıp ve Çevre Bilimlerindeki Evrimsel Biyolojinin Uygulamaları
12) Evrimsel Biyolojinin Günümüz Bilimsel Keşiflere ve Toplumsal Sorunlara Olan Etkisi
13) Sunum/Seminer
14) Sunum/Seminer

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kitap Adı: "Biological Science"
Yazarlar: Scott Freeman, Kim Quillin, Lizabeth Allison, Michael Black, Greg Podgorski, Emily Taylor, and Jeff Carmichael
Yayınevi: Pearson
Yıl: 2019
ISBN-13: 9780135934302

Kitap Adı: "Oxford Handbook of Evolution, Biology, and Society"
Yazar: Dr. Rosemary Hopcroft
Yayınevi: Oxford University Press
Yıl: 2018
ISBN-13: 9780190299323
Diğer Kaynaklar: Book: "Biological Science"
Authors: Scott Freeman, Kim Quillin, Lizabeth Allison, Michael Black, Greg Podgorski, Emily Taylor, and Jeff Carmichael
Publishet: Pearson
Year: 2019
ISBN-13: 9780135934302

Book: "Oxford Handbook of Evolution, Biology, and Society"
Author: Dr. Rosemary Hopcroft
Publisher: Oxford University Press
Year: 2018
ISBN-13: 9780190299323

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Sunum 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 4 44
Sunum / Seminer 2 18 36
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 3
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 3
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek 3
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek 1
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek 5
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek 3
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak 2
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek 2