DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1639 | Gıdayı Anlamak | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ZEYNEP TACER CABA |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere gıdanın temel kavramlarını öğretmektir. Öğrenciler bu derste temel gıda bileşenlerinin vücuttaki yolculuğuna tanıklık edecekler ve edindiklari bilgiler ile daha bilinçli tüketiciler olacaklardır. Gıda hijyeni ve gıdaların sürdürülebilirliği, yapıları ve duyusal özellikleri ile gıda ambalajlama hakkında temel bilgi sahibi olacaklardır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Sağlıklı gıdalar hakkında bilgi sahibi olur. Temel gıda gruplarını kavrar ve birbiri ile kıyas yapabilir. Gıda ve enerji hakkında bilgi sahibi olur. Gıda bilimi bilgilerini yenilikçi, etik ve eleştirel olarak değerlendirir ve analiz eder. Gıda ve reaksiyonların ilişkisini kavrar. Sürdürülebilir bir gıda sisteminin sağlık, sosyal ve çevresel sonuçlarını değerlendirebilir. Gıda hijyeni hakkında genel kavramları öğrenir. Gıda yapısını anlar, uygun ölçüt setine dayalı olarak gıdanın duyusal özelliklerine etkisini öğrenir. |
Bu ders kapsamında öğrenciler sağlıklı gıda kavramını tanıyacaklardır. Gıda grupları arasından, karbohidratları, yağ ve proteinleri öğreneceklerdir. Su ve mikronutrienlerden vitamin ve mineralleri tanıyacaklardır. Gıdaların enerji içerikleri, kaliteli gıda kavramı ve gıda hijyeni hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Gıdaların sürdürülebilirliği, yapıları ve duyusal özellikleri ile gıda ambalajlama hakkında fikir yürütebileceklerdir. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma, örnek inceleme, okuma, tartışma, gözlem ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş ve tanıtım | |
2) | Gıda nedir? Sağlıklı ve sağlıklı olmayan gıda nelerdir? Sağlıklı gıda tasarımı | |
3) | Gıda grupları: Karbohidratlar | |
4) | Gıda grupları: Proteinler | |
5) | Gıda grupları:Yağlar | |
6) | Gıda grupları: Su | |
7) | Gıda grupları: Vitaminler ve Mineraller, Gıda ve Enerji | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Gıda hijyeni | |
10) | Kaliteli gıda nasıl olur? | |
11) | Gıda yapısı ve duyusal özellikler | |
12) | Sürdürülebilir gıda sistemleri | |
13) | Gıda ambalajlama ne amaçlarla yapılır? Çeşitler nelerdir? Gıda etiketlerinin prensipleri | |
14) | Gıda sistemlerindeki bazı reaksiyonlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Gibson, M. Food science and the culinary arts. Academic Press, 2018. Lecture notes. |
Diğer Kaynaklar: | Gibson, M. Food science and the culinary arts. Academic Press, 2018. Ders notleri |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 3 | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Küçük Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 4 |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 4 |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | 4 |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 4 |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 4 |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 3 |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 3 |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 3 |