Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İletişim sürecini açıklayabilecek,
2) İletişim yönetiminin temel kavramlarını anlayabilecek,
3) Kurum kültürünü, liderliği, örgütsel bağlılığı, iş tatminini, çalışan iletişimini, hikaye anlatımını ve bileşenlerini tanımlayabilecek,
4) Farklı alanlardaki kurumsal sosyal sorumluluk, kurumsal vatandaşlık, çevresel vatandaşlık ve sürdürülebilirliği açıklayabilecek,
5) Kriz iletişimini öğrenecek,
6) Sponsorluğu anlayacak,
7) Siyasal iletişim ve lobiciliği tanımlayabilecek,
8) Sağlık iletişimi, diyalojik iletişim ve spor iletişimini açıklayabilecek,
9) Etkinlik yönetimini öğrenecek,
10) Farklı sektörlerdeki ilişki yönetiminin öneminin farkına varacaktır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş- Dersin amacı, beklentileri ve sağlayacağı katkılar |
|
2) |
İletişim yönetimi kavramına genel bakış |
|
3) |
Kurum kültürü ve iletişim, |
|
4) |
Liderlik, Örgütsel Bağlılık, İş tatmini, Çalışan iletişimi |
|
5) |
Kurumsal sosyal sorumluluk |
|
6) |
Hikaye anlatımı |
|
7) |
Kriz iletişimi |
|
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
9) |
Siyasal iletişim ve Lobicilik |
|
10) |
Etkinlik yönetimi |
|
11) |
Sponsorluk, Spor iletişimi |
|
12) |
Sağlık iletişimi, Diyalojik iletişim |
|
13) |
Kurumsal vatandaşlık, Çevresel vatandaşlık, Sürdürülebilirlik |
|
14) |
Döneme genel bir bakış |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
2 |
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
3 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
4 |
6) |
Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
2 |
7) |
Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. |
2 |
8) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
2 |
9) |
Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. |
1 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
2 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
2 |
12) |
Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
2 |