GEP1638 İletişim Yönetiminde KonularBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1638 İletişim Yönetiminde Konular Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Dersin Amacı: Bu ders farklı uzmanlık alanlarında etkili iletişimin temel kavramlarını, teorik bakış açılarını ve temel becerilerini kapsamlı bir şekilde öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, bu uzmanlaşmış sektörlerdeki iletişimin benzerliklerini, ayırt edici özelliklerini ve gerekliliklerini öğreneceklerdir. Ders, öğrencilere farklı disiplinlerde ve çeşitli profesyonel ortamlarda başarılı olmaları için gerekli bilgi ve becerileri kazandırarak, uzmanlık alanlarında çok yönlü bir iletişim yönetimi anlayışı sağlamayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İletişim sürecini açıklayabilecek,
2) İletişim yönetiminin temel kavramlarını anlayabilecek,
3) Kurum kültürünü, liderliği, örgütsel bağlılığı, iş tatminini, çalışan iletişimini, hikaye anlatımını ve bileşenlerini tanımlayabilecek,
4) Farklı alanlardaki kurumsal sosyal sorumluluk, kurumsal vatandaşlık, çevresel vatandaşlık ve sürdürülebilirliği açıklayabilecek,
5) Kriz iletişimini öğrenecek,
6) Sponsorluğu anlayacak,
7) Siyasal iletişim ve lobiciliği tanımlayabilecek,
8) Sağlık iletişimi, diyalojik iletişim ve spor iletişimini açıklayabilecek,
9) Etkinlik yönetimini öğrenecek,
10) Farklı sektörlerdeki ilişki yönetiminin öneminin farkına varacaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler iletişim yönetimini ve farklı alanlardaki iletişim çalışmalarını öğreneceklerdir. Ders, çeşitli uzmanlık alanlarında etkili iletişim yönetimi için kritik önem taşıyan temel kavramlar, teorik bakış açıları ve temel beceriler üzerinedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş- Dersin amacı, beklentileri ve sağlayacağı katkılar
2) İletişim yönetimi kavramına genel bakış
3) Kurum kültürü ve iletişim,
4) Liderlik, Örgütsel Bağlılık, İş tatmini, Çalışan iletişimi
5) Kurumsal sosyal sorumluluk
6) Hikaye anlatımı
7) Kriz iletişimi
8) Ara Sınav Haftası
9) Siyasal iletişim ve Lobicilik
10) Etkinlik yönetimi
11) Sponsorluk, Spor iletişimi
12) Sağlık iletişimi, Diyalojik iletişim
13) Kurumsal vatandaşlık, Çevresel vatandaşlık, Sürdürülebilirlik
14) Döneme genel bir bakış

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Management & Organization. Williams, J. C., Sisk, H. L., & DuBrin, A. J. South-Western Pub.Co.,1985. 2- Auditing Organizational Communication : A Handbook of Research, Theory and Practice / Edited by Owen Hargie and Dennis Tourish, 2009. 3- Corporate Communication : A Guide to Theory and Practice / Joep Cornelissen, 2011.
Diğer Kaynaklar: Other resources will be given weekly and will be uploaded to itslearning system .

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 3
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 3
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek 3
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek 1
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek 5
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek 3
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak 2
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek 2