DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0379 | Sürdürülebilirlik ve İş Etiği | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ŞEBNEM KILIÇ |
Dersin Amacı: | BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi 8, ülkelerin bu hedefi hayata geçirmek adına insana yaraşır iş modelleri ve politikaları geliştirmelerini teşvik eder. İnsana yaraşır iş, işletmelerin de işçiler için güvencesizliği azaltarak ekonomik büyümeyi, insana onuruna uygun çalışma ortamını ve kapsayıcı sanayileşmeyi sağlayan adımları atmalarını gerektirmektedir. Bu amaçlara erişmek için çalışma hayatında iş etiğine ilişkin hukuki düzenlemeler önemli bir araçtır. Bu ders ile Hukuk Fakültesi dışındaki öğrencilerin hem kendileri için önemli olabilecek çalışma hayatı düzenlemeleriyle hem de iş etiğinin önemli bir bileşenini oluşturan güncel tartışma alanlarıyla tanışması amaçlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi alan öğrenciler; - 2030’a kadar gençler ve engelliler ve kadınların insana yakışır işlere erişimlerinin sağlanmasına dönük düzenlemeleri tespit eder. Bunlara ilişkin hukuki sonuçları analiz eder. - Eşit işe eşit ücret ilkesini ve Türkiye'deki uygulamasını değerlendirir. - Çocuk işçiliği ile mücadele politikalarını tartışır. Mevzuatın uluslararası standartlara uygunluğunu değerlendirir. - Çalışma hayatının güncel sorunları hakkında fikir edinerek gündemi tartışabilir. - Sosyal koruma temelli derslere ilişkin temel seviye bilgi edinir. |
Ders 13 hafta olarak planlanmış, vize haftasına ders konulmamıştır. Ders teorik olarak konuların işlenmesi yoluyla ilerleyecek olup her hafta gerektiği oranda pratik çalışmalara ve yargı kararlarına yer verilecektir. Dersin içeriği, teorik ders anlatımına ve karşılıklı tartışma ortamında yürütülen fikir alışverişine dayanmaktadır. Bu amaçla senkron olarak tasarlanmıştır. Diğer taraftan bu ders Hukuk Fakültesi dışındaki öğrencilere yöneliktir. Bu sebeple ve geniş katılımı sağlamak amacıyla online olarak planlanmıştır. 14 hafta sonunda bir final sınavı yapılacaktır. Vize-final dışında derse aktif katılım notlanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bağımlı ve bağımsız çalışma ayrımı ve işçi tanımı | |
2) | Çalışma hayatının temel kavramları: İşyeri - İşveren - İşletme | |
3) | Çalışma hayatında iş-yaşam dengesi | |
4) | Çalışma hayatında çocuklar (çocuk işçiliği) ve engelliler | |
5) | Çalışma hayatında kadın istihdamı | |
6) | İşyerinde mobbing, ayrımcılık yasakları ve eşitlik | |
7) | İş sözleşmesinin sona ermesine ilişkin ilkeler - I | |
8) | Ara sınav | |
9) | İş sözleşmesinin sona ermesine ilişkin ilkeler - II | |
10) | İş güvencesi sistemi ve temel prensipleri | |
11) | Güncel tartışmalar: Sanal kaytarma-Abseenteism-Preseenteism | |
12) | Çalışma koşullarının düzenlenmesi, çalışma ve dinlenme süreleri | |
13) | Endüstri ilişkilerinde temel ilkeler ve sendikal özgürlükler | |
14) | Sosyal Güvenlik Hukuku'nun temel ilkeleri ve kamusal karakteri |
Ders Notları / Kitaplar: | Research papers and court decisions uploaded to the system, if necessary |
Diğer Kaynaklar: | Ömer Ekmekçi/Esra Yiğit, Bireysel İş Hukuku, İstanbul 2024 Yusuf Alper, Sosyal Sigortalar Hukuku, Bursa 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 113 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |