DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0640 | Sıfır Açlığa Doğru (SDG 2) | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MÜGE KESİCİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere gıdanın üretilmesinden itibaren, gıda israfı, tarımsal üretim sistemleri, gıda güvenliği yoksulluk gibi temel kavramları aktararak Avrupa Yeşil Mutabakatı kapsamında yeşil geçiş hakkında bilgi vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Tarım tarihi hakkında bilgi edinir. 2. Gıda güvenliğinin dünya gelişimine katkısını kavrar. 3. Yoksulluk hakkında bilgi edinir. 4. Gıda hakkı konusunda örnekler öğrenir. 5. Tarım ve gıda güvenliği arasındaki ilişkiyi anlar. 6. Sürdürülebilir tarım hakkında bilgi sahibi olur. 7. Avrupa Yeşil Anlaşması, yeşil geçiş vb. konuları öğrenir. 8. Küresel iklim değişikliğinin gıda güvenliği üzerindeki etkisi konusunda öngörü sahibi olmak. |
Dersten sorumlu olan öğrencilerin ders saatlerinde MSTeams'de dersi takip etmeleri beklenmektedir. Soruları olan öğrenciler ofis saatlerinde eğitmen ile online ya da yüz yüze görüşme yapabilirler. Dersin öğretim yöntemi anlatım şeklindedir. Dönemin başında verilen proje ödevleri (vaka incelemesi şeklinde) dönemin son iki haftasında öğrencilerin bireysel olarak sözlü sunumu şeklinde yapılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı ve genel bilgilendirme | yok |
2) | Tarımın kısa tarihi ve tarımsal devrimler | yok |
3) | Tarladan Çatala (F2F) Stratejisi nedir? | yok |
4) | Dünyada açlık ve yoksulluk | yok |
5) | Tarımsal üretim sistemleri | yok |
6) | Sürdürülebilir tarıma geçiş | yok |
7) | Sıfır açlık paradigması | yok |
8) | Ara sınav | |
9) | Gıda güvenliği | yok |
10) | Küresel iklim değişikliğinin tarıma etkisi | yok |
11) | Sıfır açlığa ulaşabilmede teknolojinin etkisi | yok |
12) | Avrupa yeşil mutabakatı | yok |
13) | Öğrenci Ödev Sunumları | yok |
14) | Öğrenci ödev sunumları | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | FAO, The Future of Food and Agriculture: Trends and Challenges, 2017. Scientific papers |
Diğer Kaynaklar: | FAO, The Future of Food and Agriculture: Trends and Challenges, 2017. Scientific papers |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | 20 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |