DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0639 | Gıdayı Anlamak | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ZEYNEP TACER CABA |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere gıdanın temel kavramlarını öğretmektir. Öğrenciler bu derste temel gıda bileşenlerinin vücuttaki yolculuğuna tanıklık edecekler ve edindiklari bilgiler ile daha bilinçli tüketiciler olacaklardır. Gıda hijyeni ve gıdaların sürdürülebilirliği, yapıları ve duyusal özellikleri ile gıda ambalajlama hakkında temel bilgi sahibi olacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Sağlıklı gıdalar hakkında bilgi sahibi olur. Temel gıda gruplarını kavrar ve birbiri ile kıyas yapabilir. Gıda ve enerji hakkında bilgi sahibi olur. Gıda bilimi bilgilerini yenilikçi, etik ve eleştirel olarak değerlendirir ve analiz eder. Gıda ve reaksiyonların ilişkisini kavrar. Sürdürülebilir bir gıda sisteminin sağlık, sosyal ve çevresel sonuçlarını değerlendirebilir. Gıda hijyeni hakkında genel kavramları öğrenir. Gıda yapısını anlar, uygun ölçüt setine dayalı olarak gıdanın duyusal özelliklerine etkisini öğrenir. |
Bu ders kapsamında öğrenciler sağlıklı gıda kavramını tanıyacaklardır. Gıda grupları arasından, karbohidratları, yağ ve proteinleri öğreneceklerdir. Su ve mikronutrienlerden vitamin ve mineralleri tanıyacaklardır. Gıdaların enerji içerikleri, kaliteli gıda kavramı ve gıda hijyeni hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Gıdaların sürdürülebilirliği, yapıları ve duyusal özellikleri ile gıda ambalajlama hakkında fikir yürütebileceklerdir. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma, örnek inceleme, okuma, tartışma, gözlem ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş ve tanıtım | |
2) | Gıda nedir? Sağlıklı ve sağlıklı olmayan gıda nelerdir? Sağlıklı gıda tasarımı | |
3) | Gıda grupları: Karbohidratlar | |
4) | Gıda grupları: Proteinler | |
5) | Gıda grupları:Yağlar | |
6) | Gıda grupları: Su | |
7) | Gıda grupları: Vitaminler ve Mineraller, Gıda ve Enerji | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Gıda hijyeni | |
10) | Kaliteli gıda nasıl olur? | |
11) | Gıda yapısı ve duyusal özellikler | |
12) | Sürdürülebilir gıda sistemleri | |
13) | Gıda ambalajlama ne amaçlarla yapılır? Çeşitler nelerdir? Gıda etiketlerinin prensipleri | |
14) | Gıda sistemlerindeki bazı reaksiyonlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Gibson, M. Food science and the culinary arts. Academic Press, 2018. Lecture notes. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Küçük Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |