GEP0639 Understanding the FoodBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0639 Gıdayı Anlamak Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ZEYNEP TACER CABA
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere gıdanın temel kavramlarını öğretmektir. Öğrenciler bu derste temel gıda bileşenlerinin vücuttaki yolculuğuna tanıklık edecekler ve edindiklari bilgiler ile daha bilinçli tüketiciler olacaklardır. Gıda hijyeni ve gıdaların sürdürülebilirliği, yapıları ve duyusal özellikleri ile gıda ambalajlama hakkında temel bilgi sahibi olacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Sağlıklı gıdalar hakkında bilgi sahibi olur.
Temel gıda gruplarını kavrar ve birbiri ile kıyas yapabilir.
Gıda ve enerji hakkında bilgi sahibi olur.
Gıda bilimi bilgilerini yenilikçi, etik ve eleştirel olarak değerlendirir ve analiz eder.
Gıda ve reaksiyonların ilişkisini kavrar.
Sürdürülebilir bir gıda sisteminin sağlık, sosyal ve çevresel sonuçlarını değerlendirebilir.
Gıda hijyeni hakkında genel kavramları öğrenir.
Gıda yapısını anlar, uygun ölçüt setine dayalı olarak gıdanın duyusal özelliklerine etkisini öğrenir.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında öğrenciler sağlıklı gıda kavramını tanıyacaklardır. Gıda grupları arasından, karbohidratları, yağ ve proteinleri öğreneceklerdir. Su ve mikronutrienlerden vitamin ve mineralleri tanıyacaklardır. Gıdaların enerji içerikleri, kaliteli gıda kavramı ve gıda hijyeni hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Gıdaların sürdürülebilirliği, yapıları ve duyusal özellikleri ile gıda ambalajlama hakkında fikir yürütebileceklerdir.
Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma, örnek inceleme, okuma, tartışma, gözlem ve dijital kaynakların kullanımıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş ve tanıtım
2) Gıda nedir? Sağlıklı ve sağlıklı olmayan gıda nelerdir? Sağlıklı gıda tasarımı
3) Gıda grupları: Karbohidratlar
4) Gıda grupları: Proteinler
5) Gıda grupları:Yağlar
6) Gıda grupları: Su
7) Gıda grupları: Vitaminler ve Mineraller, Gıda ve Enerji
8) Ara Sınav Haftası
9) Gıda hijyeni
10) Kaliteli gıda nasıl olur?
11) Gıda yapısı ve duyusal özellikler
12) Sürdürülebilir gıda sistemleri
13) Gıda ambalajlama ne amaçlarla yapılır? Çeşitler nelerdir? Gıda etiketlerinin prensipleri
14) Gıda sistemlerindeki bazı reaksiyonlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gibson, M. Food science and the culinary arts. Academic Press, 2018.
Lecture notes.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 4 48
Küçük Sınavlar 2 15 30
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 3
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 3
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek 3
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek 1
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek 5
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek 3
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak 2
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek 2