SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0638 | İletişim Yönetiminde Konular | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BURCU EKER AKGÖZ |
Dersin Amacı: | Bu ders, farklı uzmanlık alanlarında etkili iletişimin temel kavramlarını, teorik bakış açılarını ve temel becerilerini kapsamlı bir şekilde öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, bu uzmanlaşmış sektörlerdeki iletişimin benzerliklerini, ayırt edici özelliklerini ve gereksinimlerini öğreneceklerdir. Ders, öğrencilere uzmanlaşmış alanlarda iletişim yönetimi hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamayı, onlara farklı disiplinlerde ve çeşitli profesyonel ortamlarda başarılı olmak için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler, 1.İletişim sürecini açıklayabilir, 2.İletişim yönetiminin temel kavramlarını tanımlayabilir, 3.Kurum kültürünü, liderliği, örgütsel bağlılığı, iş tatminini, çalışan iletişimini, hikaye anlatımını ve bileşenlerini tanımlayabilir, 4.Farklı alanlardaki kurumsal sosyal sorumluluk, kurumsal vatandaşlık, çevresel vatandaşlık ve sürdürülebilirliği açıklayabilir, 5.Kriz iletişimi ve uygulamalarını açıklayabilir, 6.Sponsorluk ve uygulamalarını açıklayabilir, 7.Siyasal iletişim ve lobiciliği tanımlayabilir, 8.Sağlık iletişimi, diyalojik iletişim ve spor iletişimini açıklayabilir, 9.Etkinlik yönetimi ve uygulamalarını açıklayabilir, 10.Farklı sektörlerdeki iletişim yönetimini ayırt edebilir ve karşılaştırabilir. |
Bu derste öğrenciler iletişim yönetimini ve farklı alanlardaki iletişim çalışmalarını öğreneceklerdir. Ders, çeşitli uzmanlık alanlarında, etkili iletişim yönetimi için kritik önem taşıyan temel kavramlar, teorik bakış açıları ve temel beceriler üzerinedir. Bu ders, vaka çalışmaları ve grup tartışmaları ile desteklenen etkileşimli bir öğretim yöntemi ile yürütülecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, amacı ve dersin katkıları | |
2) | İletişim yönetimi kavramına genel bakış | |
3) | Kurum kültürü ve iletişim | |
4) | Liderlik, Örgütsel Bağlılık, İş tatmini, Çalışan iletişimi, | |
5) | Kurumsal sosyal sorumluluk | |
6) | Hikaye anlatımı | |
7) | Kriz iletişimi | |
8) | Ara sınav | |
9) | Siyasal iletişim ve Lobicilik | |
10) | Etkinlik yönetimi | |
11) | Sponsorluk, Spor iletişimi | |
12) | Sağlık iletişimi, Diyalojik iletişim | |
13) | Kurumsal vatandaşlık, Çevresel vatandaşlık, Sürdürülebilirlik | |
14) | Ders değerlendirmesi ve tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Management & Organization. Williams, J. C., Sisk, H. L., & DuBrin, A. J. South-Western Pub.Co.,1985. Auditing Organizational Communication : A Handbook of Research, Theory and Practice / Edited by Owen Hargie and Dennis Tourish, 2009. Corporate Communication : A Guide to Theory and Practice / Joep Cornelissen, 2011. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | 2 |
2) | Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | 3 |
3) | Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | 2 |
4) | Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | 3 |
5) | İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | 2 |
6) | Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | 2 |
7) | Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 3 |
8) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 5 |
9) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | 3 |
10) | İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | 2 |
11) | Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | 2 |
12) | İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. | 2 |