ECZACILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PHAR3108 | Farmasötik Teknoloji Laboratuvarı II | Bahar | 0 | 4 | 2 | 3 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİLBE ÇEVİKELLİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | 1. Konuk Konuşmacılar ve Seminerler 2. İleri Uygulamalı Modern cihazların kullanımı (örneğin, reometre, stabilite test cihazları). 3. Endüstri Gezileri 4. Mini Projeler ve Grup Çalışmaları 5. Dijital ve Online Eğitim Araçları |
Dersin Amacı: | Farmasötik Teknoloji II Laboratuvarı dersi, öğrencilerin yarı katı ve rektal farmasötik preparatların formülasyon süreçlerini uygulamalı olarak öğrenmelerini sağlamayı amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Farmasötik Teknoloji II Laboratuvarı dersi sonunda, öğrenciler yarı katı, rektal ve vajinal farmasötik dozaj formlarının formülasyonu, üretimi ve değerlendirilmesi konularında bilgi ve beceri kazanır. Ayrıca, farmasötik ürünlerin stabilite ve kalite standartlarına uygun şekilde geliştirilmesi ve optimize edilmesi süreçlerini öğrenirler. Laboratuvar deneyimleri sayesinde, teorik bilgilerini pratik uygulamalara dönüştürme ve farmasötik üretim süreçlerinde karşılaşılabilecek problemlere çözüm üretme yetkinliklerini geliştirirler. |
Ders kapsamında, pomadlar, patlar, jeller, kremler ve losyonlar gibi yarı katı sistemlerin yanı sıra supozituvarlar ve ovüllerin fizikokimyasal özellikleri, stabilite değerlendirmeleri ve üretim teknikleri ele alınır. Ders öğretim yöntemleri konu anlatımı ve bireysel çalışma şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon Demo | Demo sunumu |
2) | Yarı-Katı Preparatlar: Pomadlar | Lab föyü |
3) | Yarı-Katı Preparatlar: Patlar | Lab föyü |
4) | Yarı-Katı Preparatlar: Jeller | Lab föyü |
5) | Yarı-Katı Preparatlar: Kremler | Lab föyü |
6) | Yarı-Katı Preparatlar: Losyonlar | Lab föyü |
7) | Vize sınavı | Lab föyü |
8) | Demo sunumu | Lab föyü |
9) | Supozituvarlar | Lab föyü |
10) | Supozituvarlar | Lab föyü |
11) | Supozituvarlar | Lab föyü |
12) | Ovüller | Lab föyü |
13) | Ovüller | Lab föyü |
14) | Ovüller | Lab föyü |
15) | Final sınavı | Lab föyü |
Ders Notları / Kitaplar: | Demo sunumu Lab föyü Kitap önerisi: |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Laboratuvar | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 74 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eczacılık alanındaki sorunları saptama, sentez yaparak bu sorunlara yönelik hipotez oluşturma ve çeşitli gözlemsel, deneysel ve klinik yöntemler kullanarak çözüm üretebilme becerisi kazanır. | 5 |
2) | Eczacılık ile ilgili bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme; bunları ve sonuçlarını, arkasındaki delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. Nicel ve nitel veri toplama, ilaç geliştirme, farmakolojik testler ve klinik çalışmalarda kullanılan yöntemlerde bilgi ve beceri kazanır. | 5 |
3) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü, yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda İngilizceye hâkim olur. Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip, insani değerlere ve hasta haklarına saygılı bir şekilde çalışır. Klinik çalışmalar ve hasta gizliliği konusunda etik ilkelere bağlı kalır. | 5 |
4) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. İlaç geliştirme ve üretim süreçlerinde kullanılan teknikleri öğrenir ve bu konuda bilgi ve beceri kazanır. Farmasötik bilimler, farmakoloji ve klinik eczacılık alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenir ve bu teorilerle uygulamalar arasında bağlantı kurabilir. | 5 |
5) | Bilgisayar sistemleri ve farmasötik veri tabanlarını etkin bir şekilde kullanarak ilaç geliştirme, hastalıkların teşhisi ve tedavisine yönelik sorunlara çözüm bulabilir. Bilimsel literatürü araştırır, bilgiye ulaşır ve eczacılık ve ilaç teknolojisi alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. Ulusal ve uluslararası sağlık sorunlarını fark eder ve bu sorunlara bilimsel bir yaklaşımla çözüm üretir. | 5 |
6) | Bağımsız çalışabilme, karar alabilme ve projeleri yönetebilme becerisi kazanır. Sağlık ekibinin bir parçası olarak sorumluluk alır ve disiplinlerarası çalışmalara etkin bir şekilde katkı sağlar. Bu kazanımlar, eczacılık mesleğinde gerekli bilgi, beceri ve etik değerleri kazandırmayı amaçlamaktadır. | 5 |