PRL4541 Sports CommunicationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL4541 Spor İletişimi Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrenciler sporda çeşitli pazarlama iletişimi araçlarının rolünü öğreneceklerdir. Spor medyasının nasıl işlediğini anlayacak; başta dünyada en çok takip edilen futbol sporu olmak üzere farklı spor dallarında iletişimin işleyişi hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Öğrenciler dersler, ödevler ve konuk konuşmacılar aracılığıyla spor iletişimi kavramlarını analiz etmeyi ve uygulamayı öğreneceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders kapsamında öğrenciler spor iletişimini farklı açılardan öğreneceklerdir. Ders süresince sporda stratejik iletişim yönetimi, etkinlik yönetimi, kriz yönetimi ve iletişimi, medya yönetimi ve etik konuları tartışılacaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında öğrenciler spor iletişimini farklı açılardan öğreneceklerdir. Ders süresince sporda stratejik iletişim yönetimi, etkinlik yönetimi, kriz yönetimi ve iletişimi, medya yönetimi ve etik konuları tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş- Dersin amacı, beklentileri ve sağlayacağı katkılar
2) Spor iletişimine giriş. İletişim sürecini spora uyarlamak: Kaynak, alıcı ve mesaj
3) Sporda stratejik iletişim: Konu ve risk yönetimi, kurumsal itibar, paydaş yönetimi
4) Spor iletişiminde geleneksel ve dijital medya
5) Konuk: Türkiye'de futbol iletişimi ve konuları
6) Konuk: Spor iletişiminde sponsorluk
7) Konuk: Kadın futboluna iletişimsel bir bakış
8) Sporda etkinlik yönetimi ve iletişimi: Büyük kutlamalar, maçlar, basın konferansları vb.
9) Spor iletişiminde etik konular
10) Sporda krizler ve iletişim
11) Örnek olaylar ve projeler
12) Proje sunumları
13) Proje sunumları
14) Döneme genel bir bakış

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Favorito, J. (2020). Sports Publicity: A Practical Approach. Routledge.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Proje 1 3 3
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 4
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 3
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 3
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 4
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 2
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 4
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 3
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 2
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 3
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 2
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 1
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 5
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 1
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 2