PRL4539 Public Relations and ActivismBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL4539 Halkla İlişkiler ve Aktivizm Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ELİF ENGİN
Dersin Amacı: Bu dersi tamamlayan öğrenciler, halkla ilişkiler, sosyal değişim ve aktivizm konularında temel bilgilere sahip olacaklardır. Halkla ilişkilerin topluma katkısı, aktivist halkla ilişkiler stratejilerinin kullanımı, halkla ilişkilerin toplumsal değişmedeki rolü öğrenciler tarafından öğrenilecektir. Bu dersin temel amacı, öğrencileri aktivizm ve toplumsal değişim hakkında hem yerel hem de küresel bir bakış açısıyla donatmak ve bu konularda halkla ilişkilerin rolünü açıklamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

1. halkla ilişkilerin ne olduğunu tanımlayabilecektir;
2. Aktivizm ve toplumsal değişimin tarihini açıklayabilecektir;
3. Kâr amacı gütmeyen kuruluşları ve aktivist grupları tanıyabilme;
4. Aktivist hareketlerde PR'ın rolünü açıklayabilecektir;
5. aktivist kampanyalarının iletişim stratejilerini analiz edebilecektir;
6. Toplumsal sorunları açıklayabilecektir;
7. Küreselleşme ve toplumsal değişime dayalı aktivist iletişim stratejilerini analiz edebilecektir;
8. Halkla ilişkiler stratejilerini açıklayabilecektir;

Dersin İçeriği

Halkla İlişkiler tanımı ve kapsamı, halkla ilişkilerin tarihçesi, halkla ilişkiler stratejileri, aktivizm ve toplumsal değişimin tarihçesi, aktivizmin kuruluşlara etkisi, slaktivizm, aktivizm temelli kurumsal krizler, medya ve yeni medyanın aktizimde rolü, aktivist stratejiler, kurumsal aktivizm

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Halkla ilişkilerin tanımı, kapsamı ve tarihçesi
3) Halkla İlişkiler stratejileri
4) Toplumsal hareketlerin ve aktivizmin tarihçesi
5) Aktivist grupların ve aktivist stratejilerin oluşması
6) Medya ve yeni medyanın aktivizmde rolü
7) Slaktivizm
8) Ara sınav
9) Kurumsal sosyal sorumluluk ve kurumsal aktivizm
10) Kurumsal aktivizm, çalışan aktivizmi ve hissedar iletişimi
11) Kurumsal, çalışan ve hissedar aktivizmine örnek olaylar
12) Aktivist hareketler temelli kurumsal krizler
13) Performatif aktivizm- Sanat ve aktivizm
14) Dönemin genel bakışı ve final sınavı için önemli konular

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Demetrious, Kristin. Public relations, activism, and social change: Speaking up. Routledge, 2013.
2. Dutta, Mohan J. Communicating Social Change: Structure, Culture, and Agency, 2011.
3. John D. H. Downing Radical Media: Rebellious Communication and Social Movements, 2000.
Diğer Kaynaklar: 1. Demetrious, Kristin. Public relations, activism, and social change: Speaking up. Routledge, 2013.
2. Dutta, Mohan J. Communicating Social Change: Structure, Culture, and Agency, 2011.
3. John D. H. Downing Radical Media: Rebellious Communication and Social Movements, 2000.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 78
Ödevler 3 3
Ara Sınavlar 2 4
Final 2 6
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 3
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 1
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 3
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 4
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 1
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 1
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 2
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 4
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 1
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 4
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 4
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 1
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 4
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 2