PRL4537 Strategic Communication for SustainabilityBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL4537 Sürdürülebilirlik için Stratejik İletişim Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. NİLÜFER GEYSİ
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrenciler kapsamlı bir sürdürülebilirlik bilgisi edinerek sürdürülebilirlik konusunda çeşitli mecralar aracılığıyla ve stratejik olarak iletişim yapmak için gerekli altyapıyı kazanacaklardır. Böylece öğrencilerin bireysel, kurumsal ve toplumsal ölçekte dönüşümü başarmak için gerekli olan farkındalığı, bilgi ve becerileri kazanması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sürdürülebilirlik kavramını tanımlayabilecek,
2. Sürdürülebilirlik konusunu etik, sosyolojik ve psikolojik açılardan ele alabilecek,
3. Sürdürülebilirlikle ilgili yaklaşımları tartışabilecek,
4. Sürdürülebilirlik iletişiminde yeni yaklaşımları kavrayabilecek,
5. Sürdürülebilirlik iletişimi araçlarını öğrenebilecek: görseller, hikaye anlatıcılığı, oyunlar, filmler, etkinlikler, reklamlar, savunuculuk, yeni medya
6. Sürdürülebilirlik iletişimi konusunda örnek vaka analizleri yapabilecek,
7. Çevre aktivizmi konusunda bilgi sahibi olabilecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında öğrenciler sürdürülebilirlik konusunu farklı açılardan öğreneceklerdir. Etkin bir sürdürülebilirlik iletişimi için gerekli olan teori ve yaklaşımları tartışılarak iletişimin farklı alanlarında nasıl uygulanabileceği üerinde durulacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtılması, temel kavramlara giriş
2) Sürdürülebilirlik kavramına giriş, sürdürülebilirliğin üç temel boyutu, tarihsel süreç, sürdürülebilir kalkınma, BM 17 SKA
3) SKA'nın uygulanmasında şirketlerin, sivil toplum kuruluşlarının ve devlet kurumlarının rolü
4) Halkla ilişkiler ve stratejik iletişimin sürdürülebilir kalkınmadaki rolü
5) KSS, sürdürülebilirlik, ESG, refah ve yeşil aklama
6) Sürdürülebilirlik iletişiminin teorik altyapısı
7) Sürdürülebilirlik ve stratejik iletişim yönetimi: kurumsal kimlik ve kültür
8) Sürdürülebilirlik ve stratejik iletişim: ilişki yönetimi
9) Dijital medya ve sürdürülebilirlik iletişimi
10) Sürdürülebilirlik ve aktivizm
11) Reklam sektörü, etkinlikler, festivaller ve sürdürülebilirlik: Örnek vaka çalışmaları
12) Oyunlar ve oyunlaştırma: Sürdürülebilirlik iletişimi için yeni araçlar
13) Örnek vaka çalışmaları
14) Dönemin gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Godeman, J. & Michelsen, G. (2011). Sustainability Communication: Interdisciplinary perspectives and theoretical foundations. Springer.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 3
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 4
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 4
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 4
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 2
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 2
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 3
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 3
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 3
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 2
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 2
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 2
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 2
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 3