GAD2032 Game Production StudioBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD2032 Oyun Üretim Stüdyosu Bahar 2 2 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ERTUĞRUL SÜNGÜ
Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Opsiyonel Program Bileşenleri: GAD2003 - Oyun Üretim Bandı
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin uygulamalı bir oyun tasarlamalarını ve geliştirmelerini beklemektedir. Dersler danışmanlarla yapılan geri bildirim toplantılarına dayalı olacaktır. Öğrenciler ders süresince 3 jüriye katılmak zorunda kalacaklardır. Ders, çok ihtiyaç duyulan oyun üretim hattı deneyimini sağlamayı amaçlamaktadır. Bu yüzden, katılımcıların ders için bir oyun ve bir takım önermeleri beklenmektedir. Aynıo zamanda takımlar oluşturmaları ve hedefledikleri oyunu üretmek için kendilerine özel roller atamaları beklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1) Kendi projelerini geliştirmeyi öğrenecek;
2) Gruplar halinde çalışarak takım çalışmasını öğrenerek proe geliştirme becerisi elde edecek;
3) Tek kişilik çalışmalara da imkan sağlanarak öz disiplin ve koordinasyon becerileri gelişecek;
4) Oyun üretim aşamalarını deneyimleyecek;

Dersin İçeriği

Dersler jüri ve danışmanlarla yapılan geri bildirim toplantılarına dayanmaktadır. Üretim aşamasındaki süreçler, iteratif geliştirme ve derecelendirme açısından önem taşıyacaktır. Öğrencilerin üretim aşamalarını takip ederek ortaya bir oyun koymaları amaçlanmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Bağımsız Çalışmaların Oluşturulması
3) Ön-Prodüksiyon I Proje konseptlerinin oluşturulup, prototipler ile danışman görüşmeleri Okuma, Sunum
5) Jüri 1 / Proje Sunumları Sunum
6) Bağımsız Çalışmaların Oluşturulması Okuma, Sunum
8) Ön-Prodüksiyon II Proje konseptlerinin oluşturulup, prototipler ile danışman görüşmeleri Okuma, Sunum
10) Jüri 2 / Sürdürülen proje sunumları Sunum
11) Bağımsız Çalışmaların Oluşturulması Okuma, Sunum
12) Sektör Profesyonelleri ile Seminer IV Seminer
13) Dokümantasyon, Proje dosyası ve oyun detaylarının tamamlanması Okuma, Sunum
14) Jüri 3 / Final Projesi Sunum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Level Up! The Guide to Great Video Game Design. Scott Rogers, 2014
Bethke, E. (2003). Game development and production. Wordware Publishing, Inc..
Diğer Kaynaklar: Hansen, D. 2016. Game On!: Video Game History from Pong and Pac-Man to Mario, Minecraft, and More, 212-290
Chandler, H. M. (2009). The game production handbook. Jones & Bartlett Publishers.
Vanderhoef II, J. R. (2016). An industry of indies: The new cultural economy of digital game production. University of California, Santa Barbara.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Sunum 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 5 4 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 6 48
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.