COP4339 Zenna-Research Literacy and Data EffectBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar LOJİSTİK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
LOJİSTİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4339 Zenna-Araştırma Okuryazarlığı ve Veri Etkisi Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin pazar araştırmaları terminolojisine hakimiyet, araştırma yönetimi becerileri ve araştırma gerçekleştirebilme yetkinliği kazanması hedeflenmektedir..

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1-Pazar araştırmaları terminolojisine hakimiyet kurabilme
2-Araştırma türleri ve ne zaman kullanıldıklarını kavrayabilme
3-Analizde dikkat edilecek unsurları tanımlayabilme
4-Soru formu hazırlama yetisi elde etme
5-Raporlama yapma becerisini kazanma
6-Araştırma-Okuryazarlığını geliştirme

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırmada kullanılan terminoloji
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: • Dursun, Ö. HE. & Odabasi, H. F. (2011). Multimedia design. Ankara: Pegem Academy.
• Mayer, R. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York: Cambridge University Press.
• Counts, E. L. (2003). Multimedia Design and Production for Students and Teachers. Boston: Allyn & Bacon.
• Akpınar, Y. (2005). Computer Aided Instruction. Ankara, TURKEY: Ani Publishing.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Sunum / Seminer 2 2
Toplam İş Yükü 2

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Modern Lojistik faaliyetleri bilmek ve bu konularda temel mevzuatı öğrenmek.
2) Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları bilmek ve bu gelişmleri takip edeceği kurum ve kuruluşları öğrenmek.
3) Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme becerisini göstermek.
4) Lojistik ile ilgili alanlarda kullanılan belgeleri tanıma, düzenleyebilme ve muhasebeleştirme becerisi ile birlikte, sahip olduğu bilgi ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde anlatabilmek.
5) Yeni pazarlama ve satış teknikleri bilgileriyle uluslararası pazarlara açılma kurallarını bilme ve uygulama becerisine sahip olmak.
6) Lojistik alanı ile ilgili konularda iş guvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak.
7) Mesleği ile ilgili mevzuatları takip etme ve uygulama yeteneği ile birlikte temel hukuk bilgileri, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak.
8) Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almak, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip etmek ve kendini sürekli geliştirebilmek. 2
9) Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilmek.
10) Dış ticaret ve Gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak.
11) Dış Ticaretin Lojistik yönetimiyle iliskilendirilmesi bilgisine sahip olmak.
12) En az bir yabancı dilde temel bilgi almak ve bunu mesleğinde kullanabilmek.
13) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar.