DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4339 | Zenna-Araştırma Okuryazarlığı ve Veri Etkisi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin pazar araştırmaları terminolojisine hakimiyet, araştırma yönetimi becerileri ve araştırma gerçekleştirebilme yetkinliği kazanması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-Pazar araştırmaları terminolojisine hakimiyet kurabilme 2-Araştırma türleri ve ne zaman kullanıldıklarını kavrayabilme 3-Analizde dikkat edilecek unsurları tanımlayabilme 4-Soru formu hazırlama yetisi elde etme 5-Raporlama yapma becerisini kazanma 6-Araştırma-Okuryazarlığını geliştirme |
Derste öğrenciler pazar araştırmalarının mantığını kavrama ve gerekliliklerini öğreneceklerdir. Ayrıca öğrenciler derste nicel ve nitel araştırmalar tasarlayacak ve uygulayacaklardır. Derste uygulanan öğretim yöntemleri şunlardır: Ders Anlatımı: Ders izlencesindeki konulara dair bilgi aktarımı yapılır. İşbirliğine dayalı öğrenme: bu derste öğrenciler araştırma kurgulayacak ve yürüteceklerdir. Bu süreci yürütürken öğrenciler kollektif bir öğrenme edinimiyle haraket edeceklerdir. Teknoloji destekli öğrenme: Araştırmanın gerek duyduğu yazılım ve programlara erişim ve bunların etkin kullanımı aktarılmakta ve sürece dahil edilmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Araştırmada kullanılan terminoloji | |
2) | Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar | |
2) | Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar | |
2) | Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar | |
2) | Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar | |
2) | Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar | |
2) | Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar | |
2) | Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar | |
2) | Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar | |
2) | Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar | |
2) | Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar | |
2) | Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar | |
2) | Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar | |
2) | Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | • Dursun, Ö. HE. & Odabasi, H. F. (2011). Multimedia design. Ankara: Pegem Academy. • Mayer, R. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York: Cambridge University Press. • Counts, E. L. (2003). Multimedia Design and Production for Students and Teachers. Boston: Allyn & Bacon. • Akpınar, Y. (2005). Computer Aided Instruction. Ankara, TURKEY: Ani Publishing. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Uygulama | 3 | 5 | 15 |
Arazi Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 128 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |