COP4339 Zenna-Research Literacy and Data EffectBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4339 Zenna-Araştırma Okuryazarlığı ve Veri Etkisi Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin pazar araştırmaları terminolojisine hakimiyet, araştırma yönetimi becerileri ve araştırma gerçekleştirebilme yetkinliği kazanması hedeflenmektedir..

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1-Pazar araştırmaları terminolojisine hakimiyet kurabilme
2-Araştırma türleri ve ne zaman kullanıldıklarını kavrayabilme
3-Analizde dikkat edilecek unsurları tanımlayabilme
4-Soru formu hazırlama yetisi elde etme
5-Raporlama yapma becerisini kazanma
6-Araştırma-Okuryazarlığını geliştirme

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırmada kullanılan terminoloji
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar
2) Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: • Dursun, Ö. HE. & Odabasi, H. F. (2011). Multimedia design. Ankara: Pegem Academy.
• Mayer, R. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York: Cambridge University Press.
• Counts, E. L. (2003). Multimedia Design and Production for Students and Teachers. Boston: Allyn & Bacon.
• Akpınar, Y. (2005). Computer Aided Instruction. Ankara, TURKEY: Ani Publishing.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Sunum / Seminer 2 2
Toplam İş Yükü 2

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2