ADV4659 Digital Advertising and Media EthicsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4659 Gelenekselden Dijitale: Reklamcılık ve Medya Etiği Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜL ŞENER
Dersin Amacı: Ders, reklam ve medyada yer alan reklamcılık uygulamaları ile ilgili etik konuları incelemektedir. Dersin amacı etik konusunu anlamak için felsefi ve pratik yaklaşımlar ile reklam ve medya alanındaki ikilemlerin incelenmesidir. Dersin içeriği öğrencilere etik kavramının anlamını öğretmenin yanı sıra, "Reklamcılıktaki bazı uygulamalar etik dışı mı?", "Etik olmayan uygulamaları tanımak, tanımlamak, değerlendirmek, kınamak ve önlemek için neler yapılabilir? Medyada yer alan etik dışı eylemlerin toplum üzerinde ne gibi etkileri vardır?" gibi sorulara cevap aramayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Reklam ve Medya alanları ile ilgili etik teorileri ve kavramlarını öğrenebilecek
2) Medya etiğini hem tarihsel hem de çağdaş bağlamlar, kullanımlar ve pratik kullanımları hakkında bilgi edinebilecek,
3) Etik değerler hakkında bilgi ve anlayış sahibi olabilecek,
4) Geleneksel reklamcılık anlayışında yer alan etik kavramlar, yetkinlikler, ikilemler ve profesyonel roller hakkında bilgi sahip olabilecek,
5) Dijital reklamcılık anlayışında yer alan etik kavramlar, yetkinlikler, ikilemler ve profesyonel roller hakkında bilgi sahip olunması,
6) Reklam ve birey arasındaki karmaşık etkileşimleri tanımlayan ekonomik, yasal ve sosyal konuların etik açısından değerlendirmesinin yapabilecek,
7) İnsan doğası, etik ilkeler ve endüstri hakkındaki inançları keşfederek reklamcılıkta etiği tanımlayabilecek,
8) Toplumda yer alan etik kodlar; etik sorunları tanıma ve değerlendirme yöntemlerini öğrenebilecek,
9) Hem geleneksel hem de dijital anlamda medyada ve reklamlarda yer alan etik olan ve olmayan uygulamaların farkında varabilecek,
10) Öğrencilerin bireyler ve geleceğin reklamcıları olarak etik sorumluluklarına ilişkin inançlarını sorgulayabilmek ve geliştirebilecek,

Dersin İçeriği

Etik Kavramının Tanımı, Medya Etiği, Reklam Etiği, Geleneksel Reklam Anlayışında Etik Konusunun İncelenmesi, Dijital Reklam Alanında Etik Konusunun İncelenmesi, Reklamcılık Sektöründe Etik Olan ve Olmayan Uygulamaların Analizi, Reklam ve Medyanın İlişkisi, Reklamı Etik Anlamda Sınırlayıcı Kanunlar ve Düzenlemeler, Azınlık Gruplarının Medya ve Reklam Alanlarında Temsili, Medya ve Reklam Alanlarında Yer Alan Streotipler,

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Etik Davranmanın Önemi ve 21. Yüzyılda Reklam Etiğinin Yeri
3) Reklam Etiği ve Ekonomi Arasındaki İlişki
4) Reklam Etiği ve Medya
5) Ara Sınav
6) Medya Alan ve Reklamcılık Alanı İle İlgili Etik Açılardan Düzenleyici Konular ve Kanunlar
7) Reklam Etiği ve Telif Hakkı Düzenlemesi
8) Reklam Etiği ve Marka Yönetmeliği
9) Ara Sınav
10) Medya ve Reklam Alanlarında Etik Konular: Azınlık Gruplarının ve Cinsiyet Temelli Temsiliyet ve Sterotipler
11) Medya ve Reklam Alanlarında Etik Konular: Çocuklara Yönelik Reklamlar
12) Medya ve Reklam Alanlarında Etik Konular: Tütün Ürünleri Hakkında Reklamlar
13) Sosyal Açıdan Sorumluluk Sahibi Reklamcılık Anlayışı ve Örnek Olaylar I
14) Sosyal Açıdan Sorumluluk Sahibi Reklamcılık Anlayışı ve Örnek Olaylar I

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Sheehan, Kim (2014), Controversies in Contemporary Advertising, Thousand Oaks, CA:
Sage Publications."
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 7 84
Ödevler 1 0 0
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek