REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4657 | Dijital Araştırma Yöntemleri | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖYKÜ TÜRKELİ |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilerin geleneksel ve yüz yüze olan araştırma yöntemlerinin yanı sıra netnografi, sosyal ağ analizi, çevrimiçi odak grup gibi dijital araştırma metotlarını da öğrenmesini sağlamaktır. Bu doğrultuda öğrenciler dijital araştırma metotlarını öğrenecek ve bu metotları ders süresi boyunca aktif olarak kullanibilir hale geleceklerdir. Dersin içeriği doğrultusunda öğrencilere araştırma süresi ve analizinde çeşitli dijital platform ve uygulamalar öğretilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Araştırma yöntemleri konusunda gelişmiş bilgi birikimine sahip olabilecek, 2) Dijital ortamlarda araştırma yapmak için kullanılan metotlar hakkında bilgi sahibi olabilecek, 3) Dijital çağ ile birlikte sosyal bilmler alanında meydana gelen değişimleri gözlemleyebilecek, 4) Dijital ortamlarda güvenilir kaynaklar bulma konusunda becerilerini geliştirebilecek, 5) Dijital ortamlardan elde edilen verileri analiz edebilecek, 6) Analiz ettiği veriler ile kararlar alabilecek, 7) İletişim alanında dijital araştırma metotlarının kullanımı konusunda bilgi sahibi olabilecek, 8) Öğrendikleri bilgiler ile dijital verinin önemini ve toplumdaki bugünkü yerini anlayabilecek, 9) Dijital araştırma yöntemlerinde "etik" konusunun önemini bilecektir. |
Veri Toplama, Veri Analizi, Araştırmada Etik Konusu, Araştırma Tasarımı, Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemleri, Dijital Araştırma Metodolojisi, Netnografi, Çevrimiçi Odak Grup, Çevrimiçi Anket, Çevrimiçi İçerik Analizi, Sosyal Ağ Analizi, Analizlerin Raporlanması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Dijital ortamlarda güvenilirlik kaynak ve veri bulmak | |
3) | Verilerin Güvenilirliği, Depolanması ve Gizliliği | |
4) | Araştırma Tasarımı | |
5) | Ara Sınav | |
6) | Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemleri , Dijital Araştırma Yöntemlerine Giriş | |
7) | Netnografi | |
8) | Çevrimiçi İçerik Analizi | |
9) | Ara Sınav | |
10) | Çevrimiçi Odak Grup, Çevrimiçi Anket Tasarımı ve Uygulaması | |
11) | Sosyal Ağ Analizi | |
12) | Dijital Araştırma Yöntemleri İle Elde Edilen Verilerin Analizi | |
13) | Dijital Araştırma Yöntemleri İle Elde Edilen Verilen Analizi | |
14) | Dijital Araştırma Yöntemleri İle Elde Edilen Verilerin Analizlerinin Raporlanması |
Ders Notları / Kitaplar: | E. Hargittai, C. Sandvig (2016). "Digital Research Confidential : The Secrets of Studying Behavior Online", MIT Press, 1. Baskı. |
Diğer Kaynaklar: | "Reips, U.-D. (2012). ""Using The Internet to Collect Data"", APA Handbook of Research Methods in Psychology, 2.Baskı. M. Eid & E. Diener (2011). ""Handbook of Multimethod Measurement in Psychology"", Washington, DC: American Psychological Association, s. 73-85." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 7 | 84 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 3 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 3 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 4 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 3 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 3 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 2 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 3 |