ADV4657 Digital Research MethodsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4657 Dijital Araştırma Yöntemleri Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖYKÜ TÜRKELİ
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilerin geleneksel ve yüz yüze olan araştırma yöntemlerinin yanı sıra netnografi, sosyal ağ analizi, çevrimiçi odak grup gibi dijital araştırma metotlarını da öğrenmesini sağlamaktır. Bu doğrultuda öğrenciler dijital araştırma metotlarını öğrenecek ve bu metotları ders süresi boyunca aktif olarak kullanibilir hale geleceklerdir. Dersin içeriği doğrultusunda öğrencilere araştırma süresi ve analizinde çeşitli dijital platform ve uygulamalar öğretilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Araştırma yöntemleri konusunda gelişmiş bilgi birikimine sahip olabilecek,
2) Dijital ortamlarda araştırma yapmak için kullanılan metotlar hakkında bilgi sahibi olabilecek,
3) Dijital çağ ile birlikte sosyal bilmler alanında meydana gelen değişimleri gözlemleyebilecek,
4) Dijital ortamlarda güvenilir kaynaklar bulma konusunda becerilerini geliştirebilecek,
5) Dijital ortamlardan elde edilen verileri analiz edebilecek,
6) Analiz ettiği veriler ile kararlar alabilecek,
7) İletişim alanında dijital araştırma metotlarının kullanımı konusunda bilgi sahibi olabilecek,
8) Öğrendikleri bilgiler ile dijital verinin önemini ve toplumdaki bugünkü yerini anlayabilecek,
9) Dijital araştırma yöntemlerinde "etik" konusunun önemini bilecektir.

Dersin İçeriği

Veri Toplama, Veri Analizi, Araştırmada Etik Konusu, Araştırma Tasarımı, Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemleri, Dijital Araştırma Metodolojisi, Netnografi, Çevrimiçi Odak Grup, Çevrimiçi Anket, Çevrimiçi İçerik Analizi, Sosyal Ağ Analizi, Analizlerin Raporlanması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Dijital ortamlarda güvenilirlik kaynak ve veri bulmak
3) Verilerin Güvenilirliği, Depolanması ve Gizliliği
4) Araştırma Tasarımı
5) Ara Sınav
6) Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemleri , Dijital Araştırma Yöntemlerine Giriş
7) Netnografi
8) Çevrimiçi İçerik Analizi
9) Ara Sınav
10) Çevrimiçi Odak Grup, Çevrimiçi Anket Tasarımı ve Uygulaması
11) Sosyal Ağ Analizi
12) Dijital Araştırma Yöntemleri İle Elde Edilen Verilerin Analizi
13) Dijital Araştırma Yöntemleri İle Elde Edilen Verilen Analizi
14) Dijital Araştırma Yöntemleri İle Elde Edilen Verilerin Analizlerinin Raporlanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: E. Hargittai, C. Sandvig (2016). "Digital Research Confidential : The Secrets of Studying Behavior Online", MIT Press, 1. Baskı.
Diğer Kaynaklar: "Reips, U.-D. (2012). ""Using The Internet to Collect Data"", APA Handbook of Research Methods in Psychology, 2.Baskı.
M. Eid & E. Diener (2011). ""Handbook of Multimethod Measurement in Psychology"", Washington, DC: American Psychological Association, s. 73-85."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 7 84
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 3
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 3
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek 3
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek 4
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek 3
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek 3
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak 2
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek 3