ECO2868 Machine Learning with RBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO2868 R ile Makine Öğrenmesi Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. OZAN BAKIŞ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, temel makine öğrenme algoritmalarını R dili ile uygulamalı olarak öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Makine öğrenmesinin temelleri ve uygulama alanları
2. Regresyon analizi
3. Sınıflama
4. Kümeleme
5. Model seçimi
6. Tahmin ve tahmin performansını ölçmek

Dersin İçeriği

Derste makine öğrenmesinin temel kavramları, istatistik ve veri bilimi ile olan ilişkisi anlatıldıktan sonra temel algoritmalar uygulamalı olarak öğretilecektir. Dersin temel felsefesini yaparak öğrenme oluşturacaktır. Bu sebeple öğrencilerin yaparken hata yapmaları ve hatalarından ders çıkarmaları teşvik edilecektir. Öğrencilerin 2-3 kişilik gruplar halinde dersin hocası ile beraber seçecekleri bir veri ve konu üzerinde çalışarak öğrendiklerini bu veriye uygulamları beklenmektedir. Final sınavı dönem boyunca üzerinde çalışılan bu projenin sunumu şeklinde olacaktır. Bu dersi alacak öğrencilerin R programalama dilinin yanısıra temel istatistik kavramlarının bildiği kabul edilmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ISLR, Ch. 1, 2
2) R dili: Hafıza tazeleme
3) Çoklu regresyon analizi ISLR, Ch. 3
4) Sınıflama: Lojistik regresyon ve diskriminant analizi ISLR, Ch. 4
5) Sınıflama: Naif Bayes ve k-en yakın komşu (kNN) ISLR, Ch. 4
6) Sınıflama: Karar ağaçları ISLR, Ch. 8
7) Tahmin performansı ve model seçimi ISLR, Ch. 5, 6
8) Tahmin performansı ve model seçimi ISLR, Ch. 5, 6
9) Ara sınav
10) Temel bileşenlar analizi (PCA) ISLR, Ch. 12
11) Kümeleme: K-ortalamalar ISLR, Ch. 12
12) Kümeleme: Hiyerarşik Kümeleme ISLR, Ch. 12
13) Proje sunumuna hazırlık
14) Proje sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: James, G., D. Witten, T. Hastie, and R. Tibshirani (2021). An Introduction to Statistical Learning, with Applications in R, https://www.statlearning.com

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır.  2
2) Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. 5
3) Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır.  4
4) Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. 5
5) Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. 3
6) Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar.  2
7) İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. 1
8) Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. 3
9) Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir.  1
10) Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. 3
11) Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. 5