GEP1633 Çevre ve Sürdürülebilir KalkınmaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1633 Çevre ve Sürdürülebilir Kalkınma Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi PINAR ÖZUYAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrencilerin, sürdürülebilir kalkınma kavramının esaslarını genel olarak anlayabilmelerini ve özellikle çevre açısından çok yönlü düşünebilmelerini amaçlar. Çevre ile olan ilişkiyi kaynak, kullanım ve kirlilik boyutunda, hava, su ve toprak (biyoçeşitlilik dahil) gibi tüm alıcı ortamlardaki etkileşimi ve bunlarla ilgili küresel durumun yanında bireysel katkı olanaklarını günümüzden örneklerle tanımlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
Sürdürülebilir kalkınmanın esaslarını belirtip açıklayabilir.
Sürdürülebilir kalkınma ile ilgili temel kavramları bilir.
Çevre açısından temel küresel sorunları bilir.
Seçilmiş küresel başlıklar ile sürdürülebilir kalkınmanın ilişkisini belirtip tanımlayabilir.
Hava, su ve toprak (biyoçeşitlilik dahil) alıcı ortamlarında çevresel sürdürülebilirlik için yapılması gerekenleri anlar.
Küresel ısınma ve iklim değişikliğinin günlük hayata izdüşümünü ve yapılması gerekenleri açıklayabilir.

Dersin İçeriği

Bu ders, doğal sistemlerin ekonominin ve toplumun bağlı olduğu doğal kaynakları ve ekosistem hizmetlerini sağlama yeteneğini sürdürürken aynı zamanda insani gelişme hedeflerini karşılamada organize olan Sürdürülebilir kalkınma kavramını ele almaktadır. Sürdürülebilir kalkınma, 'gelecek' faktörünü ekleyerek sürdürülebilirlik kavramından farklıdır. Sürdürülebilir kalkınma birçok alt bölümle birlikte büyük bir konu olmasına rağmen, ders kavramın özellikle çevre kalitesi kapsamında anlaşılması için zemin oluşturan bilgileri ve becerileri kapsar. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, grup çalışması, örnek inceleme,,tartışma, gözlem ve dijital kaynakların kullanımıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sürdürülebilir kalkınma göstergeleri, amaç ve küresel çaba
2) Sürdürülebilir kalkınma göstergeleri, amaç ve küresel çaba
3) Proje dersi
4) Nüfus ve kent
5) Nüfus ve kent
6) Doğal Kaynaklar, biyoçeşitlilik ve atık
7) Doğal Kaynaklar, biyoçeşitlilik - yemek ve su
8) Ara Sınav Haftası
9) İklim değişikliği ve Enerji
10) İkim Değişikliği ve Enerji
11) Proje dersi
12) Döngüsel Ekonomi, Temiz Üretim ve Tüketim
13) Döngüsel Ekonomi, Temiz Üretim ve Tüketim
14) Proje Dersi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hot, Flat, and Crowded by Thomas L. Friedman, The Age of Sustainable Development, Jeffrey Sachs, The Upcycle by William McDonough, Michael Braungart and others (detaylı liste daha sonra verilecektir)
Diğer Kaynaklar: Daha sonra verilecektir

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 4 40
Proje 5 6 30
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.