ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0633 | Çevre ve Sürdürülebilir Kalkınma | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PINAR ÖZUYAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin, sürdürülebilir kalkınma kavramının esaslarını genel olarak anlayabilmelerini ve özellikle çevre açısından çok yönlü düşünebilmelerini amaçlar. Çevre ile olan ilişkiyi kaynak, kullanım ve kirlilik boyutunda, hava, su ve toprak (biyoçeşitlilik dahil) gibi tüm alıcı ortamlardaki etkileşimi ve bunlarla ilgili küresel durumun yanında bireysel katkı olanaklarını günümüzden örneklerle tanımlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenme Kazanımları Sürdürülebilir kalkınmanın esaslarını belirtip açıklayabilir. Sürdürülebilir kalkınma ile ilgili temel kavramları bilir. Çevre açısından temel küresel sorunları bilir. Seçilmiş küresel başlıklar ile sürdürülebilir kalkınmanın ilişkisini belirtip tanımlayabilir. Hava, su ve toprak (biyoçeşitlilik dahil) alıcı ortamlarında çevresel sürdürülebilirlik için yapılması gerekenleri anlar. Küresel ısınma ve iklim değişikliğinin günlük hayata izdüşümünü ve yapılması gerekenleri açıklayabilir. |
Bu ders, doğal sistemlerin ekonominin ve toplumun bağlı olduğu doğal kaynakları ve ekosistem hizmetlerini sağlama yeteneğini sürdürürken aynı zamanda insani gelişme hedeflerini karşılamada organize olan Sürdürülebilir kalkınma kavramını ele almaktadır. Sürdürülebilir kalkınma, 'gelecek' faktörünü ekleyerek sürdürülebilirlik kavramından farklıdır. Sürdürülebilir kalkınma birçok alt bölümle birlikte büyük bir konu olmasına rağmen, ders kavramın özellikle çevre kalitesi kapsamında anlaşılması için zemin oluşturan bilgileri ve becerileri kapsar. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, grup çalışması, örnek inceleme,,tartışma, gözlem ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sürdürülebilir kalkınma göstergeleri, amaç ve küresel çaba | |
2) | Sürdürülebilir kalkınma göstergeleri, amaç ve küresel çaba | |
3) | Proje dersi | |
4) | Nüfus ve kent | |
5) | Nüfus ve kent | |
6) | Doğal Kaynaklar, biyoçeşitlilik ve atık | |
7) | Doğal Kaynaklar, biyoçeşitlilik yemek ve su | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | İklim değişikliği ve Enerji | |
10) | İkim Değişikliği ve Enerji | |
11) | Proje dersi | |
12) | Döngüsel Ekonomi, Temiz Üretim ve Tüketim | |
13) | Döngüsel Ekonomi, Temiz Üretim ve Tüketim | |
14) | Proje Dersi |
Ders Notları / Kitaplar: | Hot, Flat, and Crowded by Thomas L. Friedman, The Age of Sustainable Development, Jeffrey Sachs, The Upcycle by William McDonough, Michael Braungart and others (detaylı liste daha sonra verilecektir) |
Diğer Kaynaklar: | Daha sonra verilecektir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 4 | 40 |
Proje | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 113 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Endüstri Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. | |
5) | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi. | 4 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 3 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 4 |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 4 |
12) | Etkin ve verimli yönetme becerisi. |