REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0633 | Çevre ve Sürdürülebilir Kalkınma | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PINAR ÖZUYAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin genel olarak sürdürülebilir kalkınma kavramının ilkelerini anlamalarını, özel olarak ise çevre açısından çok yönlü düşünmelerini amaçlamaktadır. Bu ders, doğal sistemlerin, ekonominin ve toplumun bağlı olduğu doğal kaynakları ve ekosistem hizmetlerini sağlama yeteneğini korurken, insani gelişme hedeflerine ulaşmada düzenlenen Sürdürülebilir kalkınma kavramına odaklanmaktadır. Sürdürülebilir kalkınma, 'gelecek' faktörünün eklenmesiyle sürdürülebilirlik kavramından ayrılmaktadır. Sürdürülebilir kalkınma birçok alt bölümü olan ana bir konu olmasına rağmen ders, özellikle çevre kalitesi bağlamında kavramın anlaşılmasına temel oluşturan bilgi ve becerileri kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Sürdürülebilir kalkınmanın ilkelerini ifade edebilir ve açıklayabilir 2.Sürdürülebilir kalkınmanın temel kavramlarını bilir. 3. Seçilen küresel konular ile sürdürülebilir kalkınma arasındaki ilişkiyi belirtir ve tanımlayabilir. 4.Çevre açısından temel küresel sorunları bilir. 5. Yukarıda belirtilen hedeflerin küresel anlamda mevcut durumunu açıklayabilir. |
Derse giriş Sürdürülebilir kalkınma göstergeler, hedefler ve küresel çabalar 1 Sürdürülebilir kalkınma göstergeler, hedefler ve küresel çabalar 2 Dönem Projesi Sürdürülebilir Üniversiteler Nüfus ve şehir Doğal kaynaklar, biyolojik çeşitlilik ve atıklar 1 Doğal kaynaklar, biyolojik çeşitlilik ve atık 2 Yiyecek ve Su İklim Değişikliği ve Enerji Dönem Projesi Temiz Üretim ve Tüketim Özet |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | yok |
2) | Sürdürülebilir KAlkınma 1 | Dersde verilecektir |
3) | Sürdürülebilir Kalkınma 2 | Dersde verlecektir |
4) | Dönem Projesi | |
5) | Sürdürülebilir Üniversiteler | |
6) | Nüfus ve Şehir | |
7) | Doğal Kaynaklar ve Biyoçeşitlilik | |
8) | Doğal Kaynaklar ve Biyoçeşitlilik | |
9) | Atık | |
10) | Su | |
11) | Gıda | |
12) | Dönem Projesi | |
13) | İklim Değişikliği ve Enerji | |
14) | Temiz Üretim ve Tüketim |
Ders Notları / Kitaplar: | NA |
Diğer Kaynaklar: | NA |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 6 | % 20 |
Projeler | 6 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 52 | 728 |
Uygulama | 6 | 12 | 72 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 64 | 896 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Proje | 14 | 96 | 1344 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 3046 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 1 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 2 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 3 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 2 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 3 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 2 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 3 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 3 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 1 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 2 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 3 |