COP4335 Podfresh:Global Podcast. Eco.Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4335 Podfresh: Küresel Podcast Ekosistemi Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bir nevi uçucu olmayan internet radyosu; mobilden erişilebilen sesli içerik paketleri/dizileri veya en basit tabiri ile sesli blog olarak tanımlanabilecek "podcast" bir iletişim formatı olarak New York Times'dan, BBC'ye, Spotify'dan, Microsoft'a, Nilay Örnek'ten Mark Zuckerberg'e haber mecraları, markalar, platformlar, gazeteciler ve ünlülerin gündeminde olmasına ve hem dinleyici ilgisi, hem de reklam payı/yatırım bakımından büyük ilgi görse de Türkiye'de ise maalesef yeterince tanınmamakta, tanınsa da anlaşılamamaktadır. Yeni medyanın kısa tarihi içinde bile yeni sayılabilecek bu sesli hikaye anlatım formatını tanıtmak, teori ve pratiğini bir arada öğrencilere uygulamalı olarak aktarmak ve Türkiye'ye yeni, özgün, dünya standartlarında podcast yayınları ve yayıncıları kazandırmak bu dersin amacıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Podcast'in bir iletişim formu olarak ne olduğunu ve ne olmadığını anlayabilir, podcast'i doğru şekilde tanımlayabilirler
2) Podcast'i diğer mecralardan ayıran farkları ve yayıncılara sunduğu avantajları, aynı zamanda kısıtlarını kavrayabilirler
3) Bir podcast'i dinlediklerinde onu sadece içerik değil, yapı ve ses tekniği bakımından da eleştirel bir şekilde analiz edebilirler
4) Bir podcast programının sıfırdan temasını, formatını, hedef kitlesini, gelir modelini ve ekipman gereksinimlerini belirleyebilirler.
5) Bireysel veya bir ekip içerisinde bir podcast bölümü hazırlayıp, kaydedip, dağıtımını yapabilirler.
6) Yayınlanmış bir podcast'i dinleme verilerine bakarak, analiz edebilirler.

Dersin İçeriği

Bu derste, podcast bir sesli iletişim formu olarak gazeteciler ve medyanın diğer alanlarında nasıl kullanılabilir üzerine teorik okuma ve tartışmalarla zenginleştirilmiş pratik uygulamalar olacak ve ders çıktısı olarak öğrenciler kendi podcast programlarını hazırlayıp, bir pilot bölüm yayınlayacaklardır. Bir podcast programının konu, tema, hedef kitlesinin belirlenmesinden; ilk bölümün kaydı ve post-prodüksiyonuna; başta Spotify ve Apple Podcasts olmak üzere tüm podcast platformlarına yüklenip, podcast verilerinin analiz edilmesine kadar sektörel anlamda gerçek podcast üretim süreçlerinin tamamının öğrencilerle birlikte uygulamaları olarak anlatıldığı ve akademik/sektörel tartışmaların da bu süreçler üzerine yedirildiği; teori ve pratiğin iç içe geçtiği; somut çıktılı bir ders olacaktır. Öğrencilerden aktif katılım ve devamlılık beklenmektedir. Ders programı fiziksel ortamda ve/ya online olarak yürütülebilecek şekilde tasarlanmıştır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Bir podcast içeriğinin analizi
3) Dünyada ve Türkiye'de podcast ekosistemine genel bakış
4) Podcast için konu, tema ve format belirleme
5) Podcast için hedef kitle ve gelir modeli belirleme / 1. ödevin teslimi
6) Podcast tanıtım ve pazarlama araçları
7) Podcast kayıt araçları
8) Podcast editing, mixing ve mastering / 2. ödevin teslimi
9) Podcast dağıtım araçları
10) Podcast verilerinin toplanması ve incelenmesi
11) Podcast bölümü için içerik hazırlama
12) Podcast bölümü kaydı / 3. ödevin teslimi
13) Podcast bölümünün kayıt sonrasında düzenlenmesi
14) Podcast bölümünün dağıtımı, tanıtımı ve veri analizi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Llinares, D., Fox, N., & Berry, R. (2018). Podcasting: New Aural Cultures and Digital Media. Springer.
2) Spinelli, M., & Dann, L. (2019). Podcasting: The Audio Media Revolution. Bloomsbury Publishing USA.
3) Berry, R. (2015). A Golden Age of Podcasting? Evaluating Serial in the Context of Podcast Histories. Journal of Radio & Audio Media, 22(2), 170–178.
4) Frary, M. (2017). Power to the podcast: Podcasting is bringing a whole new audience to radio and giving investigative journalism a boost. Plus, our handy guide to making your own podcasts. Index on Censorship, 46(3), 24-27.
5) Hancock, D. & McMurtry, L. (2018) ‘I Know What A Podcast Is’: Post Serial Fiction and Post Media Identity. Llinares, D., Fox, N., & Berry, R. (Ed.), Podcasting: New Aural Cultures and Digital Media içinde (81-106. ss) Springer.
Diğer Kaynaklar: 1) Planet Money, Episode 1000. [Podcast]
2) The Caliphate, Episodes 1 to 10. [Podcast]
3) Serial, Episode 1 and 2. [Podcast]
4) Joe Rogan Show, Elon Musk Episode. [Podcast]

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 3 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ödevler 3 5 15
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. 4
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. 5
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. 4
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. 4
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. 3
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. 4
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. 5
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. 4
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. 5
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. 5