Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş
|
|
2) |
Dijital Devrim Pazarlama ve Reklamın Dönüşümü
|
|
3) |
Pazarlama ve Halka İlişkilerin yeni kuralları
|
|
4) |
Tüketicilere Doğrudan Ulaşmak
|
|
5) |
Ara Sınav
|
|
6) |
Sosyal Medya ve Hedef Kitle, Bloglar
|
|
7) |
Ses ve Görüntü Etkisi
|
|
8) |
Yeni Yayıncılığın Yeni Kuralları
|
|
9) |
Ara Sınav
|
|
10) |
Viral İçerik, Mobil Pazarlama
|
|
11) |
Mobil Pazarlama ve Reklam
|
|
12) |
Mobil Reklam Stratejisi Geliştirmek
|
|
13) |
Mobil İçerik Kanal Tipleri
|
|
14) |
Mobil Teknoloji, İçerik ve Gelecek
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
"1.Kaan Varnalı, Ayşegül Toker, Cengiz Yılmaz (2011). ""Mobile Marketing : Fundamentals and Strategy"", İkinci Baskı, New York Mc Graw-Hill Yayınları.
2. Füsun Topsümer, Dinçer Yarkın (2019). ""The Strategic Planning Process of Social Media Advertising in the Context of Integrated Marketing Communication"", 2.Baskı, IGI Global Yayınları.
3.Andrew McStay (2010). ""Digital Advertising"", 12974. Baskı (Karton Kapaklı Versiyon), Palgrave Macmillan Yayınları."
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Ann Handley, C. C. Chapman (2012). "Content Rules: How to Create Killer Blogs, Podcasts, Videos, Ebooks, Webinars (and More) That Engage Customers and Ignite Your Business (New Rules Social Media Series)", İkinci Baskı, Hoboken N.J: Willey.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
|
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
|
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
|
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
|
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
|
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
|
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
|
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
|
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
|
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
|
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
|
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
|
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
|