REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4653 | Dijital, Sosyal Medya ve Mobil Reklamcılık | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. DUYGU ÖZEN |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere sosyal medyadaki temel yeni araçları nasıl en iyi ve en etkili şekilde kullanabileceklerini öğretecektir. Öğrenciler bireysel ve profesyonel hedeflerine, sosyal medyayı kullanarak nasıl ulaşabileceklerini öğreneceklerdir. Ek olarak, bu ders mobil reklamı oluşturan temel kavramların ortaya konulmasını içermektedir. Dijital pazarlama karmasındaki yerinden avantaj ve dezavantajlarına, mobil stratejinin kilit öğelerinden güncel mobil tüketici trendlerine mobil reklam kavramına geniş bir perspektiften bakışı teşvik etmektedir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Mobil reklamlara dair temel terminolojiyi öğrenebilecektir. 2. Mobil reklamı oluşturan temel kavramlarla tanışabilecektir. 3. Mobil reklamcılığın işleyiş esaslarını kavrayabileceklerdir. 4. Farklı mobil reklam türlerini öğrenebileceklerdir. 5. Sosyal medyada kullanılan araçları tanımlayıp ayrıştırabilecektir. 6. Sosyal medyanın sunduğu fırsatları ve kullanımları tartışıp açıklayabilecektir. 7. Daha fazla ziyaretçiyi etkilemek için medya araçlarının nasıl kullanılacağını kavrayabileceklerdir. |
Pazarlama ve Halkla İlişkilerin Yeni Kuralları, Tüketicilere Doğrudan Ulaşmak, Sosyal Medya ve Hedef Kitle, Bloglar, Ses ve Görüntü Etkisi, Mobil Pazarlama, Mobil Reklam Terminolojisi, Mobil Reklam Bağlamında Strateji Geliştirme, Dijital Tüketicileri Harekete Geçiren Motivatörler, İnteraktif/Dijital Reklamcılık Sektörünün Gelişimi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Dijital Devrim Pazarlama ve Reklamın Dönüşümü | |
3) | Pazarlama ve Halka İlişkilerin yeni kuralları | |
4) | Tüketicilere Doğrudan Ulaşmak | |
5) | Ara Sınav | |
6) | Sosyal Medya ve Hedef Kitle, Bloglar | |
7) | Ses ve Görüntü Etkisi | |
8) | Yeni Yayıncılığın Yeni Kuralları | |
9) | Ara Sınav | |
10) | Viral İçerik, Mobil Pazarlama | |
11) | Mobil Pazarlama ve Reklam | |
12) | Mobil Reklam Stratejisi Geliştirmek | |
13) | Mobil İçerik Kanal Tipleri | |
14) | Mobil Teknoloji, İçerik ve Gelecek |
Ders Notları / Kitaplar: | "1.Kaan Varnalı, Ayşegül Toker, Cengiz Yılmaz (2011). ""Mobile Marketing : Fundamentals and Strategy"", İkinci Baskı, New York Mc Graw-Hill Yayınları. 2. Füsun Topsümer, Dinçer Yarkın (2019). ""The Strategic Planning Process of Social Media Advertising in the Context of Integrated Marketing Communication"", 2.Baskı, IGI Global Yayınları. 3.Andrew McStay (2010). ""Digital Advertising"", 12974. Baskı (Karton Kapaklı Versiyon), Palgrave Macmillan Yayınları." |
Diğer Kaynaklar: | 1. Ann Handley, C. C. Chapman (2012). "Content Rules: How to Create Killer Blogs, Podcasts, Videos, Ebooks, Webinars (and More) That Engage Customers and Ignite Your Business (New Rules Social Media Series)", İkinci Baskı, Hoboken N.J: Willey. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 7 | 84 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek |