REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4651 | İlerici Reklam | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EDA ÖZTÜRK |
Dersin Amacı: | Öğrencilere günümüz reklamcılığının değişen dinamiklerini anlayabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazandırır. Bu derste öğrenciler, markaların tüketicilerle daha iyi iletişim kurabilmek için amaç odaklı pazarlama ve ilerici reklamlardan nasıl yararlanacaklarını öğrenirler. Söz konusu derste marka aktivizmi ve ilerici reklamcılık dahil olmak üzere amaç odaklı pazarlama ile ilgili belli başlı konular ve reklamın markaların amaç odaklı pazarlamaya dair gündemlerini destekleyecek şekilde nasıl kullanılması gerektiği üzerinde durulacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) İlerici reklamcılığın ne olduğunu açıklayabilecekler, 2) Etkili ve etkisiz ilerici reklam stratejilerini ayırt edebilecekler, 3) Bireysel ve toplumsal refah amacıyla reklamcılığın nasıl kullanılabileceğine dair kavrayış geliştirebilecekler, 4) Amaç odaklı pazarlamayı tanımlayabilecekler, 5) Sosyal sorumluluk ile amaç odaklı pazarlama arasındaki farkları açıklayabilecekler, 6) Şok reklam ile ilerici reklam arasındaki farkları açıklayabilecekler, 7) Etik problemleri ayırt edebilecekler, 8) Önceki reklamcılık derslerinde edindiği becerileri pekiştirebilecekler. |
Amaç odaklı pazarlama, toplumsal pazarlama, amaç odaklı pazarlama stratejileri, marka aktivizmi, amaç odaklı pazarlama ve marka aktivizmi tipolojileri, reklamda cinsiyet eşitliği, kadın odaklı reklamlar,reklamda kapsayıcılık ve çeşitlilik, reklamda kültürel akıcılık/cultural fluency, kesişimsellik. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İlerici reklamın tanımı ve amaç odaklı pazarlama içerisindeki yeri. | |
2) | İlerici reklamın kısa tarihi. | |
3) | Amaç odaklı pazarlamanın temelleri ve evrimi. | |
4) | Amaç odaklı pazarlamanın kurumsal sosyal sorumluluk/toplumsal pazarlama/yeşil pazarlamadan farkı. Amaç odaklı pazarlama stratejileri ve tipolojileri. | |
5) | Ara Sınav | |
6) | Marka aktivizmi stratejileri: Etik canavarlar yaratmak, kurumlara meydan okumak ve ahlaki örnek teşkil etmek. | |
7) | Marka aktivizmini değerlendirmek (Scorecard). | |
8) | Kadın odaklı reklamlar ve reklamda cinsiyet eşitliği, 3P Metriği | |
9) | Ara Sınav | |
10) | Kültürel akıcılık. İlerici reklamlarda kapsayıcılık ve çeşitliliğin önemi. | |
11) | Reklamda kesişimsellik. | |
12) | İlerici reklam ve marka boykotları. | |
13) | Marka boykotları ile baş etmenin yolları. | |
14) | Dersin konularının bir tekrarı, yarıyıl sonu sınavı için uyarı ve yönlendirmeler. |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Philip Kotler, Christian Sarkar, Brand Activism: From Purpose to Action, 2nd Ed./Idea Bites Press. 2. Andrew S. Winston, Net Positive: How Courageous Companies Thrive by Giving More Than Take 1st Ed./Harward Business Review Press. 3. Nancy R. Lee, Philip Kotler ,Social Marketing, 5th Ed./Sage Publications." |
Diğer Kaynaklar: | 1. Nina Montgomary, Perspective on Purpose: Leading Voices on Building Brands and Businesses for Twenty First Century, 1.st Ed./Routladge. 2. Richard H. Thaler, Cass R. Sunstein , Nudge, Penguin Books." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 7 | 84 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek |