REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4651 | İlerici Reklam | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. EDA ÖZTÜRK |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. EDA ÖZTÜRK |
Dersin Amacı: | Öğrencilere günümüz reklamcılığının değişen dinamiklerini anlayabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazandırır. Bu derste öğrenciler, markaların tüketicilerle daha iyi iletişim kurabilmek için amaç odaklı pazarlama ve ilerici reklamlardan nasıl yararlanacaklarını öğrenirler. Söz konusu derste marka aktivizmi ve ilerici reklamcılık dahil olmak üzere amaç odaklı pazarlama ile ilgili belli başlı konular ve reklamın markaların amaç odaklı pazarlamaya dair gündemlerini destekleyecek şekilde nasıl kullanılması gerektiği üzerinde durulacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) İlerici reklamcılığın ne olduğunu açıklayabilecekler, 2) Etkili ve etkisiz ilerici reklam stratejilerini ayırt edebilecekler, 3) Bireysel ve toplumsal refah amacıyla reklamcılığın nasıl kullanılabileceğine dair kavrayış geliştirebilecekler, 4) Amaç odaklı pazarlamayı tanımlayabilecekler, 5) Sosyal sorumluluk ile amaç odaklı pazarlama arasındaki farkları açıklayabilecekler, 6) Şok reklam ile ilerici reklam arasındaki farkları açıklayabilecekler, 7) Etik problemleri ayırt edebilecekler, 8) Önceki reklamcılık derslerinde edindiği becerileri pekiştirebilecekler. |
Amaç odaklı pazarlama, toplumsal pazarlama, amaç odaklı pazarlama stratejileri, marka aktivizmi, amaç odaklı pazarlama ve marka aktivizmi tipolojileri, reklamda cinsiyet eşitliği, kadın odaklı reklamlar,reklamda kapsayıcılık ve çeşitlilik, reklamda kültürel akıcılık/cultural fluency, kesişimsellik. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İlerici reklamın tanımı ve amaç odaklı pazarlama içerisindeki yeri. | |
2) | İlerici reklamın kısa tarihi. | |
3) | Amaç odaklı pazarlamanın temelleri ve evrimi. | |
4) | Amaç odaklı pazarlamanın kurumsal sosyal sorumluluk/toplumsal pazarlama/yeşil pazarlamadan farkı. Amaç odaklı pazarlama stratejileri ve tipolojileri. | |
5) | Ara Sınav | |
6) | Marka aktivizmi stratejileri: Etik canavarlar yaratmak, kurumlara meydan okumak ve ahlaki örnek teşkil etmek. | |
7) | Marka aktivizmini değerlendirmek (Scorecard). | |
8) | Kadın odaklı reklamlar ve reklamda cinsiyet eşitliği, 3P Metriği | |
9) | Ara Sınav | |
10) | Kültürel akıcılık. İlerici reklamlarda kapsayıcılık ve çeşitliliğin önemi. | |
11) | Reklamda kesişimsellik. | |
12) | İlerici reklam ve marka boykotları. | |
13) | Marka boykotları ile baş etmenin yolları. | |
14) | Dersin konularının bir tekrarı, yarıyıl sonu sınavı için uyarı ve yönlendirmeler. |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Philip Kotler, Christian Sarkar, Brand Activism: From Purpose to Action, 2nd Ed./Idea Bites Press. 2. Andrew S. Winston, Net Positive: How Courageous Companies Thrive by Giving More Than Take 1st Ed./Harward Business Review Press. 3. Nancy R. Lee, Philip Kotler ,Social Marketing, 5th Ed./Sage Publications." |
Diğer Kaynaklar: | 1. Nina Montgomary, Perspective on Purpose: Leading Voices on Building Brands and Businesses for Twenty First Century, 1.st Ed./Routladge. 2. Richard H. Thaler, Cass R. Sunstein , Nudge, Penguin Books." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 7 | 84 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek |