ADV4649 Neuromarketing and Sensory BrandingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4649 Nöropazarlama ve Duyusal Markalama Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HANDE BİLSEL
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. HANDE BİLSEL
Dersin Amacı: Dersin amacı gelişen teknoloji ve ölçümleme teknikleri ile ortaya çıkan Nöropazarlama ve ilgili kavramları tanımlamaktır. Nöropazarlamayı tüketici zihni ve duygusu ile ele almaktır. Diğer bir amaç ise duyusal markalamanın tüketici karar verme süreçleri üzerindeki etkilerini incelemektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

1) Tüketicileri ve iletişim etkilerini incelemek için sinirbilimi kullanmanın temel yöntemlerini ve nedenlerini öğrenebilecek,
2) Dikkat ve bilinçle ilgili anahtar kavramları anlayabilecek,
3) Duyuların tüketiciyi nasıl etkilediğini irdelebileyecek,
4) Duyguların ve hislerin ne olduğunu anlayabilecek,
5) Çoklu bellek türleri ve bellek etkilerinin nasıl ölçülebileceğini kavrayabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Tüketici olarak nasıl karar veririz? Neye dikkat ediyoruz ve ilk tepkilerimiz nihai seçimlerimizi nasıl tahmin ediyor? Bu süreçler ne ölçüde bilinçsizdir ve doğrudan ve açık olarak yansıtılamaz? Bu ders, öğrencilere tüketici sinirbilimi ve nöropazarlamanın gelişmekte olan alanlarındaki en temel yöntemlerden bazılarına bir giriş sağlayacaktır. Öğrenciler, kullanılan yöntemleri ve bunların pazarlama açısından ne anlama geldiğini öğreneceklerdir. Tüketici seçimindeki temel beyin mekanizmalarını ve bu konularda nasıl güncel kalabileceğinizi öğreneceksiniz. Ders, nörobilimin iş ve tüketici analizlerinde mevcut ve gelecekteki kullanımlarına genel bir bakış sunacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nöropazarlama Kavramı
2) Dikkat ve Bilinç
3) Duyusal Nöropazarlama
4) Duygular ve Hisler, İstemek ve Beğenme
5) Öğrenme ve Hafıza
6) Öğrenme ve Hafıza 2
7) Nöroetik ve Tüketici Sapmaları
8) Ayna Nöronlar ve Sosyal Davranış"
9) Nöropazarlamayı Değerlendirme Teknikleri
10) Nöropazarlamanın Başarıları ve Başarısızlıkları
11) Tüketici Beyni
12) Sunumlar
13) Sunumlar
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: "M. Cerf, Consumer Neuroscience, MIT press, 2017
C. Morin, R. Penvoise, The Persuasion Code: How Neuromarketing Can Help You Persuade Anyone, Anywhere, Anytime, Wiley books, 2018
M. Lindstrom, Brand Sense, Free Press, 2010"

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 6 90
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 137

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek