REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4649 | Nöropazarlama ve Duyusal Markalama | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HANDE BİLSEL |
Dersin Amacı: | Dersin amacı gelişen teknoloji ve ölçümleme teknikleri ile ortaya çıkan Nöropazarlama ve ilgili kavramları tanımlamaktır. Nöropazarlamayı tüketici zihni ve duygusu ile ele almaktır. Diğer bir amaç ise duyusal markalamanın tüketici karar verme süreçleri üzerindeki etkilerini incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Tüketicileri ve iletişim etkilerini incelemek için sinirbilimi kullanmanın temel yöntemlerini ve nedenlerini öğrenebilecek, 2) Dikkat ve bilinçle ilgili anahtar kavramları anlayabilecek, 3) Duyuların tüketiciyi nasıl etkilediğini irdelebileyecek, 4) Duyguların ve hislerin ne olduğunu anlayabilecek, 5) Çoklu bellek türleri ve bellek etkilerinin nasıl ölçülebileceğini kavrayabileceklerdir. |
Tüketici olarak nasıl karar veririz? Neye dikkat ediyoruz ve ilk tepkilerimiz nihai seçimlerimizi nasıl tahmin ediyor? Bu süreçler ne ölçüde bilinçsizdir ve doğrudan ve açık olarak yansıtılamaz? Bu ders, öğrencilere tüketici sinirbilimi ve nöropazarlamanın gelişmekte olan alanlarındaki en temel yöntemlerden bazılarına bir giriş sağlayacaktır. Öğrenciler, kullanılan yöntemleri ve bunların pazarlama açısından ne anlama geldiğini öğreneceklerdir. Tüketici seçimindeki temel beyin mekanizmalarını ve bu konularda nasıl güncel kalabileceğinizi öğreneceksiniz. Ders, nörobilimin iş ve tüketici analizlerinde mevcut ve gelecekteki kullanımlarına genel bir bakış sunacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nöropazarlama Kavramı | |
2) | Dikkat ve Bilinç | |
3) | Duyusal Nöropazarlama | |
4) | Duygular ve Hisler, İstemek ve Beğenme | |
5) | Öğrenme ve Hafıza | |
6) | Ara Sınav | |
7) | Nöroetik ve Tüketici Sapmaları | |
8) | Ayna Nöronlar ve Sosyal Davranış" | |
9) | Nöropazarlamayı Değerlendirme Teknikleri | |
10) | Nöropazarlamanın Başarıları ve Başarısızlıkları | |
11) | Tüketici Beyni | |
12) | Sunumlar | |
13) | Sunumlar | |
14) | Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | "M. Cerf, Consumer Neuroscience, MIT press, 2017 C. Morin, R. Penvoise, The Persuasion Code: How Neuromarketing Can Help You Persuade Anyone, Anywhere, Anytime, Wiley books, 2018 M. Lindstrom, Brand Sense, Free Press, 2010" |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | 90 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 137 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek |