ADV4647 Retailing and Shopper MarketingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4647 Perakendecilik ve Alışveriş Pazarlaması Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ
Dersin Amacı: Perakendecilik dünyasındaki gelişmeleri öğretmek, Alışverişçilerin davranışlarını anlamak, Perakende pazarı için doğru strateji geliştirmenin temellerini ortaya koymaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Perakendecilik dünyasına dair bilgi edinebilecek,
2. Mağaza bazlı ve mağaza dışı perakendeciliği açıklayabilecek.
3. Perakende Pazar stratejisi geliştirebilecek,
4. Organizasyon yapısını ve insan kaynaklarını yönetmeyi öğrenebilecek,
5. Ürün çeşitlerine dair planlama yapmayı, sistem ve yeni ürün satın alımını öğrenebilecek,
6. Fiyatlandırma yapmayı ve perakende promosyon karması oluşturmayı öğrenebilecektir.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Perakende Dünyası - Mağaza içi ve Mağaza dışı perakendecilik
2) Perakende Müşterisi - Tüketici Satın Alma Davranışı
3) Perakende Pazar Stratejisi
4) Perakende Konumları- Lokasyon Seçimi
5) Organizasyon Yapısı ve İnsan Kaynakları Yönetimi Entegre Perakende Lojistik ve Bilgi Sistemleri
6) Mal Çeşitliliği Planlaması - Sistem Satın Alma, Mal Alım Satımı, Fiyatlandırma ve Perakende Promosyon Karması
7) Ara Sınav
8) Mağazayı Yönetmek - Mağaza Düzeni, Tasarımı ve Görsel Sunum
9) Alışverişçi vs. Tüketici
10) Durmak, Bekletmek ve Satışı Kapamak
11) Alışverişçinin Alışveriş Yapma Süreci
12) Alışverişçinin Alışveriş Yapma Süreci
13) Müşteri Hizmetleri, Perakende Satışı
14) Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: P. Barnett (2016). "Shopper Marketing: A How to Business Story", Business Expert Press.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Ödevler 1 4 4
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek