Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Perakende Dünyası - Mağaza içi ve Mağaza dışı perakendecilik
|
|
2) |
Perakende Müşterisi - Tüketici Satın Alma Davranışı
|
|
3) |
Perakende Pazar Stratejisi
|
|
4) |
Perakende Konumları- Lokasyon Seçimi
|
|
5) |
Organizasyon Yapısı ve İnsan Kaynakları Yönetimi Entegre Perakende Lojistik ve Bilgi Sistemleri
|
|
6) |
Mal Çeşitliliği Planlaması - Sistem Satın Alma, Mal Alım Satımı, Fiyatlandırma ve Perakende Promosyon Karması
|
|
7) |
Ara Sınav
|
|
8) |
Mağazayı Yönetmek - Mağaza Düzeni, Tasarımı ve Görsel Sunum
|
|
9) |
Alışverişçi vs. Tüketici
|
|
10) |
Durmak, Bekletmek ve Satışı Kapamak
|
|
11) |
Alışverişçinin Alışveriş Yapma Süreci
|
|
12) |
Alışverişçinin Alışveriş Yapma Süreci
|
|
13) |
Müşteri Hizmetleri, Perakende Satışı
|
|
14) |
Tekrar
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
|
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
|
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
|
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
|
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
|
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
|
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
|
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
|
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
|
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
|
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
|
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
|
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
|