REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4641 | Transmedya Hikaye Anlatımı | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL ŞENER |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. GÜL ŞENER |
Dersin Amacı: | Bugünün pazarlama dünyasında markalar, çok mecralı bir medya ortamında tüketicilere mesajlarını iletiyor. Bunu yaparken, farklı geleneksel ve dijital iletişim kanalları üzerinden inşa ettiği tutarlı bir marka anlatısıyla ilerlemesi gerekiyor. Bu dersin temel amacı, çoklu etkileşim noktası içeren bir medya ortamında bütünsel bir marka anlatısı tasarlama ve o anlatıyı paylaşma pratiklerini içeren "transmedya hikaye anlatımı"nın temel dinamiklerini incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Transmedya hikaye anlatımının temel bileşenleriyle ilgili farkındalık kazanabilecek, 2) Markaların transmedya hikaye anlatımını pazarlama iletişiminde nasıl uyguladığına dair stratejik bir bakış açısı geliştirebilecek, 3) Tekil bir marka hikayesinin bütünselliğini bozmadan farklı geleneksel ve dijital kanallar üzerinden iletişimini yapan başarılı marka vakalarını öğrenebilecek, 4) Modern pazarlamada etkin bir hikaye tasarlamanın, paylaşmanın ve etkileşim yaratmanın yollarına dair yetkinlikler geliştirecek. 5) Markaların nasıl etkin transmedya stratejisi geliştirebileceklerine dair temel bir kavrayış oluşturabilecek, 5) Transmedya hikaye anlatımının reklam dışında farklı alanlarda (örn. eğlence, oyun, topumsal değişim) nasıl hayata geçirildiğini kavrayabilecek. |
Markalar, Marka İletişimi, Transmedya, Marka Hikayeleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | |
2) | Güncel pazarlamada stratejik hikaye yaratımının temel dinamikleri | |
3) | Modern hikaye anlatıcıları ve kültür şekillendiricileri olarak markalar | |
4) | Medya yakınsaklığının marka iletişimi üzerindeki dönüştürücü gücü | |
5) | Markalama stratejisi olarak transmedya hikaye anlatımı | |
6) | Üreten tüketici çağında transmedya hikaye deneyimini anlamak | |
7) | Marka hikayelerinin temel unsurları: Karakter, mesaj, olay örgüsü, çatışma | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Marka hikayelerinin temel unsurları: Karakter, mesaj, olay örgüsü, çatışma | |
10) | Transmedyada kahramanın yolculuğu (Quiz) | |
11) | Transmedya çağında marka mitolojileri: Markanın dünya görüşü, marka temsilcisi, hikaye, marka kültürü | |
12) | Transmedya çağında marka mitolojileri: Markanın dünya görüşü, marka temsilcisi, hikaye, marka kültürü | |
13) | Marka vakalarıyla transmedya hikayeciliği | |
14) | Sektör gözüyle dijital dünyada transmedya markalama: Konuk Konuşmacı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | H. Jenkins ( 2006). "Convergence culture: Where old and new media collide", New York University Press |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 131 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek |