ADV4641 Transmedia StorytellingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4641 Transmedya Hikaye Anlatımı Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜL ŞENER
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. GÜL ŞENER
Dersin Amacı: Bugünün pazarlama dünyasında markalar, çok mecralı bir medya ortamında tüketicilere mesajlarını iletiyor. Bunu yaparken, farklı geleneksel ve dijital iletişim kanalları üzerinden inşa ettiği tutarlı bir marka anlatısıyla ilerlemesi gerekiyor. Bu dersin temel amacı, çoklu etkileşim noktası içeren bir medya ortamında bütünsel bir marka anlatısı tasarlama ve o anlatıyı paylaşma pratiklerini içeren "transmedya hikaye anlatımı"nın temel dinamiklerini incelemektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Transmedya hikaye anlatımının temel bileşenleriyle ilgili farkındalık kazanabilecek,
2) Markaların transmedya hikaye anlatımını pazarlama iletişiminde nasıl uyguladığına dair stratejik bir bakış açısı geliştirebilecek,
3) Tekil bir marka hikayesinin bütünselliğini bozmadan farklı geleneksel ve dijital kanallar üzerinden iletişimini yapan başarılı marka vakalarını öğrenebilecek,
4) Modern pazarlamada etkin bir hikaye tasarlamanın, paylaşmanın ve etkileşim yaratmanın yollarına dair yetkinlikler geliştirecek.
5) Markaların nasıl etkin transmedya stratejisi geliştirebileceklerine dair temel bir kavrayış oluşturabilecek,
5) Transmedya hikaye anlatımının reklam dışında farklı alanlarda (örn. eğlence, oyun, topumsal değişim) nasıl hayata geçirildiğini kavrayabilecek.

Dersin İçeriği

Markalar, Marka İletişimi, Transmedya, Marka Hikayeleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon
2) Güncel pazarlamada stratejik hikaye yaratımının temel dinamikleri
3) Modern hikaye anlatıcıları ve kültür şekillendiricileri olarak markalar
4) Medya yakınsaklığının marka iletişimi üzerindeki dönüştürücü gücü
5) Markalama stratejisi olarak transmedya hikaye anlatımı
6) Üreten tüketici çağında transmedya hikaye deneyimini anlamak
7) Marka hikayelerinin temel unsurları: Karakter, mesaj, olay örgüsü, çatışma
8) Ara Sınav
9) Marka hikayelerinin temel unsurları: Karakter, mesaj, olay örgüsü, çatışma
10) Transmedyada kahramanın yolculuğu (Quiz)
11) Transmedya çağında marka mitolojileri: Markanın dünya görüşü, marka temsilcisi, hikaye, marka kültürü
12) Transmedya çağında marka mitolojileri: Markanın dünya görüşü, marka temsilcisi, hikaye, marka kültürü
13) Marka vakalarıyla transmedya hikayeciliği
14) Sektör gözüyle dijital dünyada transmedya markalama: Konuk Konuşmacı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: H. Jenkins ( 2006). "Convergence culture: Where old and new media collide", New York University Press

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 131

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek