ECZACILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PHAR4005 | Fitoterapi ve Uygulamaları | Güz | 2 | 4 | 4 | 5 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜLŞAH SELİN AKYÜZ |
Dersin Amacı: | Fitoterapi dersinin temel amacı, öğrencilere tıbbi bitkilerin ve bitki kaynaklı bileşiklerin sağlık hizmetlerinde terapötik kullanımına ilişkin kapsamlı bir anlayış sağlamaktır. Ders, kanıta dayalı yaklaşımları, geleneksel bilginin bütünleştirilmesini ve bitkisel tedavilerin güvenliğini ve etkinliğini vurgular. Dersin Öğretim Yöntemleri; Anlatım Bireysel Çalışma Grup Çalışması Tartışma Okuma |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Temel tıbbi bitkilerin farmakolojik etkilerini ve terapötik kullanımlarını tanımlayın ve açıklayın. Fitoterapötik ajanların etkinliği ve güvenliği ile ilgili bilimsel çalışmaları analiz edin ve yorumlayın. Uygun hazırlama yöntemleri ve dozaj formlarını göz önünde bulundurarak bitkisel ürünleri formüle etme ve değerlendirme yeteneğini gösterin. Güvenli ve etkili fitoterapötik ürünlerin üretimi için düzenleyici yönergeler ve kalite kontrol önlemleri bilgisini uygulayın. Fitoterapiyi geleneksel tedavilerle birleştirmenin risklerini ve faydalarını eleştirel bir şekilde değerlendirin. Fitoterapi bilgisini klinik veya araştırma ortamında sağlık profesyonellerine ve hastalara etkili bir şekilde iletin. |
Fitoterapiye Bilimsel Bakış Fitoterapi ve Biyoyararlanım Fitoterapi ve Toksikoloji Fitoterapi ve Kalite Kontrolü Fitoterapi ve Gastrointestinal Sistem Fitoterapi ve Metabolik Hastalıklar Fitoterapi ve Kardiovascular Hastalıklar Fitoterapi ve Üriner Sistem Fitoterapi ve DermatoloJİ Fitoterapi ve Kadın Hastalıkları Fitoterapi ve Enfeksiyon Hastalıkları Fitoterapi ve Kanser Fitoterapi ve Sinir Sistemi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fitoterapiye Bilimsel Bakış | Kitaplar - Sunumlar |
2) | Fitoterapi ve Biyoyararlanım | Kitaplar - Sunumlar |
3) | Fitoterapi ve Toksikoloji | Kitaplar - Sunumlar |
4) | Fitoterapi ve Kalite Kontrolü | Kitaplar - Sunumlar |
5) | Fitoterapi ve Gastrointestinal Sistem | Kitaplar - Sunumlar |
6) | Fitoterapi ve Metabolik Hastalıklar | Kitaplar - Sunumlar |
7) | Fitoterapi ve Kardiovaskular Hastalıklar | Kitaplar - Sunumlar |
8) | Ara Sınav | |
9) | Fitoterapi ve Üriner Sistem | Kitaplar - Sunumlar |
10) | Fitoterapi ve Dermatoloji | Kitaplar - Sunumlar |
11) | Fitoterapi ve Kadın Hastalıkları | Kitaplar - Sunumlar |
12) | Fitoterapi ve Enfeksiyon Hastalıkları | Kitaplar - Sunumlar |
13) | Fitoterapi ve Kanser | Kitaplar - Sunumlar |
14) | Fitoterapi ve Sinir Sistemi | Kitaplar - Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Principles and Practice of Phytotherapy: Modern Herbal Medicine" (Kerry Bone and Simon Mills) "Herbal Medicine: Biomolecular and Clinical Aspects" ( Iris F. F. Benzie, Sissi Wachtel-Galor) "A Textbook of Natural Medicine" (Joseph E. Pizzorno, Michael T. Murray) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 13 | % 35 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 13 | 4 | 52 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 20 | 2 | 40 |
Küçük Sınavlar | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 134 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eczacılık alanındaki sorunları saptama, sentez yaparak bu sorunlara yönelik hipotez oluşturma ve çeşitli gözlemsel, deneysel ve klinik yöntemler kullanarak çözüm üretebilme becerisi kazanır. | 4 |
2) | Eczacılık ile ilgili bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme; bunları ve sonuçlarını, arkasındaki delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. Nicel ve nitel veri toplama, ilaç geliştirme, farmakolojik testler ve klinik çalışmalarda kullanılan yöntemlerde bilgi ve beceri kazanır. | 5 |
3) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü, yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda İngilizceye hâkim olur. Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip, insani değerlere ve hasta haklarına saygılı bir şekilde çalışır. Klinik çalışmalar ve hasta gizliliği konusunda etik ilkelere bağlı kalır. | 5 |
4) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. İlaç geliştirme ve üretim süreçlerinde kullanılan teknikleri öğrenir ve bu konuda bilgi ve beceri kazanır. Farmasötik bilimler, farmakoloji ve klinik eczacılık alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenir ve bu teorilerle uygulamalar arasında bağlantı kurabilir. | 5 |
5) | Bilgisayar sistemleri ve farmasötik veri tabanlarını etkin bir şekilde kullanarak ilaç geliştirme, hastalıkların teşhisi ve tedavisine yönelik sorunlara çözüm bulabilir. Bilimsel literatürü araştırır, bilgiye ulaşır ve eczacılık ve ilaç teknolojisi alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. Ulusal ve uluslararası sağlık sorunlarını fark eder ve bu sorunlara bilimsel bir yaklaşımla çözüm üretir. | 4 |
6) | Bağımsız çalışabilme, karar alabilme ve projeleri yönetebilme becerisi kazanır. Sağlık ekibinin bir parçası olarak sorumluluk alır ve disiplinlerarası çalışmalara etkin bir şekilde katkı sağlar. Bu kazanımlar, eczacılık mesleğinde gerekli bilgi, beceri ve etik değerleri kazandırmayı amaçlamaktadır. | 5 |