COP4328 Tazefikir Brand Communication in MetaverseBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4328 Tazefikir Metaverse’de Marka İletişimi Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL
Dersin Amacı: Bu derste farklı açılardan ve konuklar eşliğinde Metaverse kavramı ele alınacak, alanın disiplinlerarası özelliğine de uygun olarak markalar odağında potansiyel fırsatlar ve sorunlar tartışılıp temel oluşturulmaya çalışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Metaverse evrenini yakından tanır.
2) Metaverse evreninde potansiyel marka iletişimi stratejilerii oluşturabilir.
3) Metaverse ile birlikte markaları bekleyen fırsatlar ve sorunlar hakkında bilgi edinebilr.
4) Farklı bakış açılarıyla, metaverse evreninde marka iletişimi odağında pazarlama fikirleri geliştirebilir.
5) Teknoloji ve Marka İletişimi kavramlarına bütünsel bir bakış açısıyla bakabilme becerisi kazanır.
6) Gelişen teknolojiyle birlikte pazarlama stratejilerinin tüketicilere etkisini değerlendirme farkındalığı kazanır.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma / Ders programı Hakkında Konuşma
2) Blockchain Teknolojisi / Kripto Varlıklar / NFT – - Konuk Katılımı
3) VR Lab / Deneyimleme ve Tartışma
4) Metaverse / Yazılım / Donanım / İçerik Konular
5) Web 3.0 / 5G - Konuk Katılımı
6) Metaverse Platformlar / Decentraland – Horizon – Uhive ve diğerleri
7) Metaverse Marketplace
8) Metaverse ile ilgili Teknolojiler ve Pazarlama
9) Metaverse ve Marka İletişimi
10) Metaverse ve Marka İletişimi: Direct-to-Avatar (D2A) - Markaların hiçbir aracıya gerek duymadan doğrudan Metaverse ekosistemindeki tüketicilere yönelik yaratılan ekonomi konuşulacaktır. Serdar Keskin / Fexperience
11) Metaverse ve Marka İletişimi: Büyük Çaplı Etkileşimli Canlı Etkinlikler - Metaverse evreninde yapılan konserler, oyunlar, canlı film prodüksiyonları gibi etkinlikler konuşulacaktır.
12) Metafluencer: Geleceğin İş Yaşamı - Konuk Katılımı
13) Metaverse ve Etik - Konuk Katılımı
14) Neuralink ve Metaverse'ün Geleceği / Rüya Reklamcılığı - Konuk Katılımı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Global Brand Strategy : World-wise Marketing in the Age of Branding / , by Jan-Benedict Steenkamp.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 4
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 4
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 3
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 4
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 2
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 2
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 4
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 2
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 3
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 4
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 2
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 4
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 3
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 3