REK5202 Araştırma Yöntemleri IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
REK5202 Araştırma Yöntemleri II Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Reklam ve Pazarlama İletişimi alanındaki çalışmalarda doğru soruları sorabilme, doğru yöntemleri izleyerek güvenilir sonuçlara ulaşabilme, niteliksel veya niceliksel araştırmaları planlayabilme, soru formlarını hazırlayabilme, verileri kodlama, SPSS programını kullanarak analiz etme ve bunları raporlayabilme becerilerinin geliştirilmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1)Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Pazarlama ve reklam araştırmasının ne olduğunu, ne tip bilgiler sağlayabildiğini ve pazarlama yönetiminde ne şekilde kullanıldığını tanımlayabileceklerdir.

2)Çeşitli araştırma yöntemlerini, bunların birbirlerine kıyasla güçlü ve zayıf yönlerini açıklayabilecek ve yorumlayabilebileceklerdir.

3)Değişik pazarlama problemlerinde hangi pazarlama araştırması yönteminin uygun olacağına karar verebileceklerdir.

4)Temel ölçümleme teknikleri ile veri toplama yöntemlerini tanımlayabileceklerdir.

5)Pazarla ve reklam araştırması ile toplanan veriyi SPSS programını kullanarak analiz edebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri dersi, araştırmayla ilgili temel kavram ve uygulamaları işletme disiplinlerindeki bakış açılarıyla birleştiren bir derstir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Sosyal Araştırma - Araştırma Tasarımı
3) Kavramsallaştırma, Operasyonel Tanım ve Ölçüm
4) Örnekleme- Güvenirlilik ve Geçerlilik
5) Araştırma Yöntemleri (Anket)
6) Araştırma Yöntemleri (Anket)
7) Araştırma Yöntemleri (Fokus Grup)
8) Niteliksel Veri Analizi
9) Niceliksel Veri Analizi (İstatistiğe Giriş ve Hipotez Testi)
10) SPSS Giriş (Menüleri Tanıma ve Veri Girme)
11) Frekans Tabloları, Tanımlayıcı İstatistikler
12) Çapraz Tablolar ve Ki-Kare Analizi, Örnek Analizler
13) T-Testi, Örnek Analizler
14) Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Earl Babbie. The Practice of Social Research, 12th Edition (America: Wadsworth, 2010)

Roger D. Wimmer ve Joseph R. Dominick, Mass Media Research, An Introduction (America: Wadsworth, 2011) 9. Basım

Darren George and Paul Mallery, SPSS For Windows Step By Step, A Simple Guide and Reference, 10th Edition (America: Pearson, 2010)
Diğer Kaynaklar: Arthur Asa Berger, Media and Communication Research Methods, An Introduction to Qualitative and Quantitative Approaches (Sage Publications, 2000)

John W. Creswell, Research Design, Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches, 2nd Edition (Sage Publications, 2003)

Ian Brace, Questionnaire Design, How to Plan, Structure and Write Survey Material for Effective Market Research (İngiltere: Kogan Page, 2004)

Filiz Çakar, Sosyal Bilimlerde İstatistik (Alfa Yayınları, 2000)

Şener Büyüköztürk, Veri Analizi El Kitabı, İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum, 4. Basım (Pegem yayıncılık, 2004)

Darren George and Paul Mallery, SPSS For Windows Step By Step, A Simple Guide and Reference, 6th Edition (America: Pearson, 2006)

Andy Field, Discovering Statistics Using SPSS, 2nd Edition (Sage Publications, 2005)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 2 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 75
Laboratuvar 13 75
Final 3 45
Toplam İş Yükü 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
12) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.