AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0632 | Afet Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı afet ve afet türleri, deprem bilgisi, teknolojik ve hidro- meteorolojik afetler ve afet yönetimi hakkında bilgi vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamalayabilen öğrenciler; 1) Afet bilgisi ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 2) Afet Bilgisi dersinde öğrendiği bilgileri kuramsal ve uygulamalı şekilde kullanır. 3) Afet Bilgisi ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. 4) Afet Bilgisi dersinde edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yönlendirir. |
Afet ve afet türleri, deprem, çığ, kütle hareketleri, teknolojik ve hidro- meteorolojik afetler, afet yönetimi, afet yöneticilerinin sorumluluğu ve afet psikolojisi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Afet ve afet türleri | |
2) | Deprem ve Binalar | |
3) | Meteorolojik ve Küresel Afetler | |
4) | Afet Yönetimi ve Kamu Yönetiminde Örgütsel Yapı | |
5) | Arama Kurtarma Acil Durum Planı | |
6) | Arama ve Kurtarmada Karşılaşılan Tıbbi Acil Durumlarda İlk Yardım | |
7) | Arama ve Kurtarmada Eğitim;Afetlerde Yöneticinin Sorumluluğu | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Doğal Afetler (Sel, Erozyon, Çökme...) | |
10) | Afetlerde Kullanılan Teknolojik Yapı | |
11) | Afet Durumunda Lojistik Destek | |
12) | Türkiye ‘de Afet Yönetimi Organizasyonu | |
13) | Afet Psikolojisi (Toplumsal) | |
14) | Afet Psikolojisi (Bireysel) |
Ders Notları / Kitaplar: | ItsLearning platformuna ders kaynakları ve notları öğretim elemanı tarafından yüklenecektir. |
Diğer Kaynaklar: | "Temel Afet Bilgisi Kitabı, Yar. Doç. Dr. Muammer Tün, Anadolu Üniversitesi Yayınları. " |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 114 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 2 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 3 |