GEP0017 Beslenme ve SağlıkBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0017 Beslenme ve Sağlık Bahar 3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA ÖZTÜRK ALTUNCEVAHİR
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ECENUR ÖZKUL
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere beslenme, besin ögeleri ve sağlıklı beslenme ilkelerini aktarmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler,
Beslenme alanının tarihini ve gelişimini anlayabilir.
Toplumda ve diğer organizasyonlarda beslenme ve sağlık ilişkilerinin rolünü anlayabilir.
Beslenme ve sağlık alanındaki etik ve profesyonel standartları anlayabilir.
Beslenme ve sağlık stratejilerinin ve taktiklerinin nasıl oluşturulduğunu anlayabilir.
Sağlık alanında beslenme biliminin değerlerin rolünü anlayabilir
Sosyal medya dahil olmak üzere çok çeşitli iletişim kanallarında beslenme ve sağlığa dair içerikleri değerlendirebilir.

Dersin İçeriği

Bu derste beslenmenin temel kavramları, sağlık konsepti, dengeli ve yeterli beslenme, besin grupları ve besin ögeleer,, yaşam boyu beslenme ve özel durumlarda beslenme konuları işlenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon
2) Sağlık Konsepti ve Beslenme Konu Anlatımı
3) Dengeli ve yeterli Beslenme Konu Anlatımı
4) Besin grupları ve Besin Öğeleri Konu Anlatımı
5) Besin grupları ve Besin Öğeleri Konu Anlatımı
6) Besin güvenliği ve sağlıklı pişirme yöntemleri Konu Anlatımı
7) Emzirmenin korunması,geliştirilmesi ve desteklenmesi Konu Anlatımı
8) Ara sınav
9) Emzirmenin korunması,geliştirilmesi ve desteklenmesi Konu Anlatımı
10) Yaşam boyu beslenme ve enerji dengesi Konu Anlatımı
11) Yaşam boyu beslenme ve enerji dengesi Konu Anlatımı
12) Özel durumlarda beslenme Konu Anlatımı
13) Özel durumlarda beslenme Konu Anlatımı
14) Quiz

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Langley-Evans, S. (2021). Nutrition, health and disease: A lifespan approach. John Wiley & Sons.
Krause's Food & The Nutrition Care Process. 14th ed. Mahan LK, Raymond JL. 2017. Elsevier, 3251 Riverport Lane, St. Louis, MO 63043. Hardcover book, 1,152 pp, $172, ISBN: 978-0-32334-075-5.
Ders notları haftalık olarak öğrencilere öğretim elemanı tarafından verilecektir.
Diğer Kaynaklar: Langley-Evans, S. (2021). Nutrition, health and disease: A lifespan approach. John Wiley & Sons.
Krause's Food & The Nutrition Care Process. 14th ed. Mahan LK, Raymond JL. 2017. Elsevier, 3251 Riverport Lane, St. Louis, MO 63043. Hardcover book, 1,152 pp, $172, ISBN: 978-0-32334-075-5.
Lecture notes will be given to students weekly by the instructor.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 7 70
Küçük Sınavlar 1 3 3
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. 1
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 1
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 1
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. 1
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 1
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 1
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 1
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. 1
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. 1