Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oryantasyon
|
|
2) |
Sağlık Konsepti ve Beslenme
|
Konu Anlatımı
|
3) |
Dengeli ve yeterli Beslenme
|
Konu Anlatımı
|
4) |
Besin grupları ve Besin Öğeleri
|
Konu Anlatımı
|
5) |
Besin grupları ve Besin Öğeleri |
Konu Anlatımı |
6) |
Besin güvenliği ve sağlıklı pişirme yöntemleri
|
Konu Anlatımı
|
7) |
Emzirmenin korunması,geliştirilmesi ve desteklenmesi
|
Konu Anlatımı
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Emzirmenin korunması,geliştirilmesi ve desteklenmesi
|
Konu Anlatımı
|
10) |
Yaşam boyu beslenme ve enerji dengesi
|
Konu Anlatımı
|
11) |
Yaşam boyu beslenme ve enerji dengesi
|
Konu Anlatımı
|
12) |
Özel durumlarda beslenme
|
Konu Anlatımı
|
13) |
Özel durumlarda beslenme
|
Konu Anlatımı
|
14) |
Quiz |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Langley-Evans, S. (2021). Nutrition, health and disease: A lifespan approach. John Wiley & Sons.
Krause's Food & The Nutrition Care Process. 14th ed. Mahan LK, Raymond JL. 2017. Elsevier, 3251 Riverport Lane, St. Louis, MO 63043. Hardcover book, 1,152 pp, $172, ISBN: 978-0-32334-075-5.
Ders notları haftalık olarak öğrencilere öğretim elemanı tarafından verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: |
Langley-Evans, S. (2021). Nutrition, health and disease: A lifespan approach. John Wiley & Sons.
Krause's Food & The Nutrition Care Process. 14th ed. Mahan LK, Raymond JL. 2017. Elsevier, 3251 Riverport Lane, St. Louis, MO 63043. Hardcover book, 1,152 pp, $172, ISBN: 978-0-32334-075-5.
Lecture notes will be given to students weekly by the instructor. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. |
1 |
2) |
Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
1 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
1 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. |
1 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
1 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
1 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
1 |
8) |
Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. |
1 |
9) |
Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. |
1 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
1 |
12) |
Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |
1 |