DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0017 | Beslenme ve Sağlık | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA ÖZTÜRK ALTUNCEVAHİR |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ECENUR ÖZKUL |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere beslenme, besin ögeleri ve sağlıklı beslenme ilkelerini aktarmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, Beslenme alanının tarihini ve gelişimini anlayabilir. Toplumda ve diğer organizasyonlarda beslenme ve sağlık ilişkilerinin rolünü anlayabilir. Beslenme ve sağlık alanındaki etik ve profesyonel standartları anlayabilir. Beslenme ve sağlık stratejilerinin ve taktiklerinin nasıl oluşturulduğunu anlayabilir. Sağlık alanında beslenme biliminin değerlerin rolünü anlayabilir Sosyal medya dahil olmak üzere çok çeşitli iletişim kanallarında beslenme ve sağlığa dair içerikleri değerlendirebilir. |
Bu derste beslenmenin temel kavramları, sağlık konsepti, dengeli ve yeterli beslenme, besin grupları ve besin ögeleer,, yaşam boyu beslenme ve özel durumlarda beslenme konuları işlenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | |
2) | Sağlık Konsepti ve Beslenme | Konu Anlatımı |
3) | Dengeli ve yeterli Beslenme | Konu Anlatımı |
4) | Besin grupları ve Besin Öğeleri | Konu Anlatımı |
5) | Besin grupları ve Besin Öğeleri | Konu Anlatımı |
6) | Besin güvenliği ve sağlıklı pişirme yöntemleri | Konu Anlatımı |
7) | Emzirmenin korunması,geliştirilmesi ve desteklenmesi | Konu Anlatımı |
8) | Ara sınav | |
9) | Emzirmenin korunması,geliştirilmesi ve desteklenmesi | Konu Anlatımı |
10) | Yaşam boyu beslenme ve enerji dengesi | Konu Anlatımı |
11) | Yaşam boyu beslenme ve enerji dengesi | Konu Anlatımı |
12) | Özel durumlarda beslenme | Konu Anlatımı |
13) | Özel durumlarda beslenme | Konu Anlatımı |
14) | Quiz |
Ders Notları / Kitaplar: | Langley-Evans, S. (2021). Nutrition, health and disease: A lifespan approach. John Wiley & Sons. Krause's Food & The Nutrition Care Process. 14th ed. Mahan LK, Raymond JL. 2017. Elsevier, 3251 Riverport Lane, St. Louis, MO 63043. Hardcover book, 1,152 pp, $172, ISBN: 978-0-32334-075-5. Ders notları haftalık olarak öğrencilere öğretim elemanı tarafından verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | Langley-Evans, S. (2021). Nutrition, health and disease: A lifespan approach. John Wiley & Sons. Krause's Food & The Nutrition Care Process. 14th ed. Mahan LK, Raymond JL. 2017. Elsevier, 3251 Riverport Lane, St. Louis, MO 63043. Hardcover book, 1,152 pp, $172, ISBN: 978-0-32334-075-5. Lecture notes will be given to students weekly by the instructor. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Küçük Sınavlar | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınavlar | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 59 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |