REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0016 | Sağlık Psikolojisine Giriş | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA ÖZTÜRK ALTUNCEVAHİR |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlar (Sağlık, hastalık ve iyilik hali ile ilgili biyolojik, psikolojik ve sosyal kavramlar) konusunda bilgi kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler; 1. Sağlık psikolojisinin tarihsel gelişimini özetler. 2. Sağlık ve hastalığın psikososyal temellerini tanımlar. 3. Sağlık ve hastalık kavramları ile ilgili işlevsel ve işlevsel olmayan tutumları değerlendirir. 4. Beslenme ve sağlık psikolojisi ilişkisini değerlendirir. |
Bu ders sağlık psikolojisine giriş, temel kavramlar, ssağlık davranışları, stres ve hastalık ve hastalık psikolojsine ilişkin süreçleri içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | |
2) | Sağlık Psikolojisine Giriş-Tarihçe | |
3) | Sağlık Psikolojisi İçin Temel Kavramlar: Sağlık, Hastalık ve Stres Kavramı | |
4) | Sağlık Davranışları- Sağlığı İyileştiren ve Tehdit Eden Davranışlar | |
5) | Sağlık Davranışları | |
6) | Sağlık Davranışı Değiştirme Modelleri | |
7) | Sosyal Destek ve Sağlık-Psikolojik Sağlamlık-1 | |
8) | Ara sınav | |
9) | Stres ve Hastalık | |
10) | Ağrı | |
11) | Kronik Hastalıkla yaşamak ve bu sürecin yönetimi | |
12) | İlerleyen ve ölümcül hastalıklarda psikolojik konular | |
13) | Sağlık durumunu ölçme: Ölüm oranları,hayat kalitesi ve stigma | |
14) | Dersin Değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | "1. Okyayuz, Ü. (Ed.) (2013). Sağlık Psikolojisi: Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. 2. Taylor, S. E. (2018). Health psychology (10th ed.). McGraw-Hill Education. ISBN: 9781259922077" |
Diğer Kaynaklar: | "1. Okyayuz, Ü. (Ed.) (2013). Sağlık Psikolojisi: Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. 2. Taylor, S. E. (2018). Health psychology (10th ed.). McGraw-Hill Education. ISBN: 9781259922077 " |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 6 | 66 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 3 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 3 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 1 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 5 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 3 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 2 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 2 |