ELT1212 Advanced Reading and Writing IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT1212 İleri Okuma ve Yazma II Bahar 4 0 4 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi PAUL BERNHARDT
Dersin Amacı: Bu ders, ELT 1211 İleri Okuma ve Yazma I'de edinilen bilgi ve becerileri geliştirmek için tasarlanmıştır. Öğrenciler, çeşitli edebi, figüratif ve akademik metinlerde farklı okuma ve yazma becerilerini öğrenecek ve uygulayacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. düz anlam ve yan anlamı tanır ve yorumlar
2. gerçek ve mecazi dil kullanımını tanır ve yorumlar
3. alegori, ironi ve paradoksu anlayın
4. mecazi metinlerin yorumlayıcı yorumlarını ve eleştirel tartışmalarını yazabilecektir.
5. Eleştirel düşünmeyi kullanın
6. Akademik çalışma için temel araştırma yapmak
7. Kapsamlı okuma, sentez ve analiz kullanma
8. Akademik araştırmalara ilişkin kısa bir literatür taraması üretebilecektir.

Dersin İçeriği

W1 Introduction, course aims and requirements
W2 Figurative language; denotation and connotation; figures of speech; poetry
Writing: paraphrase/summary
W3 Children’s literature: Allegory and irony; chapter commentary
W4 Children’s literature: ; Allegory and paradox; chapter commentary
W5 Political fable: Animal Farm; Allegory, irony and paradox; interpretation
W6 Political fable: Animal Farm, Allegory, irony and paradox; critical discussion
W7 Political fable: Animal Farm, critical discussion
W8 Mid-term examination
W9 Introduction to Literature review; models of reading;
W10 Using sources; note-taking; summary; using quotation and paraphrase
W11 Research: extensive reading; synthesis and analysis
W12 Literature review, critical reading
W13 Literature review: first draft
W14 Literature review

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction, course aims and requirements
1) Introduction, course aims and requirements
2) Figurative language
2) Figurative language
3) Children’s literature: Moral fable
3) Children’s literature: Moral fable
4) Children’s literature: Moral fable
4) Children’s literature: Moral fable
5) Political fable
5) Political fable
6) Political fable
6) Political fable
7) Political fable
7) Political fable
8) Mid-term examination
8) Mid-term examination
9) Introduction to Literature review.
9) Introduction to Literature review
10) Using sources
10) Using sources
11) Research: extensive reading
11) Research: extensive reading
12) Literature review, critical reading
12) Literature review, critical reading
13) Literature review: first draft
13) Literature review: first draft
14) Course review; Literature review
14) Literature review

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: William Grabe and Fredricka L. Stoller, Teaching and Researching Reading, 2nd edn. London and New York: Routledge, 2002; Jeremy Harmer, How to Teach Writing, Harlow, Essex: Pearson, 2004. D. Spears, Improving Reading Skills: Contemporary Readings for College Students, 7th edn. New York: McGraw-Hill, 2013; Stephen Bailey, Academic Writing: a Handbook for International Students, 4th edn. Oxford: Routledge, 2015.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 2 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 14 3 42
Ara Sınavlar 1 11 11
Final 2 14 28
Toplam İş Yükü 193

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. 3
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. 5
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. 3
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 1
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. 2
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. 5
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. 5
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. 3
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler.
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. 2
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.