İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT1212 | İleri Okuma ve Yazma II | Bahar | 4 | 0 | 4 | 8 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PAUL BERNHARDT |
Dersin Amacı: | Bu ders, ELT 1211 İleri Okuma ve Yazma I'de edinilen bilgi ve becerileri geliştirmek için tasarlanmıştır. Öğrenciler, çeşitli edebi, figüratif ve akademik metinlerde farklı okuma ve yazma becerilerini öğrenecek ve uygulayacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. düz anlam ve yan anlamı tanır ve yorumlar 2. gerçek ve mecazi dil kullanımını tanır ve yorumlar 3. alegori, ironi ve paradoksu anlayın 4. mecazi metinlerin yorumlayıcı yorumlarını ve eleştirel tartışmalarını yazabilecektir. 5. Eleştirel düşünmeyi kullanın 6. Akademik çalışma için temel araştırma yapmak 7. Kapsamlı okuma, sentez ve analiz kullanma 8. Akademik araştırmalara ilişkin kısa bir literatür taraması üretebilecektir. |
W1 Introduction, course aims and requirements W2 Figurative language; denotation and connotation; figures of speech; poetry Writing: paraphrase/summary W3 Children’s literature: Allegory and irony; chapter commentary W4 Children’s literature: ; Allegory and paradox; chapter commentary W5 Political fable: Animal Farm; Allegory, irony and paradox; interpretation W6 Political fable: Animal Farm, Allegory, irony and paradox; critical discussion W7 Political fable: Animal Farm, critical discussion W8 Mid-term examination W9 Introduction to Literature review; models of reading; W10 Using sources; note-taking; summary; using quotation and paraphrase W11 Research: extensive reading; synthesis and analysis W12 Literature review, critical reading W13 Literature review: first draft W14 Literature review |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction, course aims and requirements | |
1) | Introduction, course aims and requirements | |
2) | Figurative language | |
2) | Figurative language | |
3) | Children’s literature: Moral fable | |
3) | Children’s literature: Moral fable | |
4) | Children’s literature: Moral fable | |
4) | Children’s literature: Moral fable | |
5) | Political fable | |
5) | Political fable | |
6) | Political fable | |
6) | Political fable | |
7) | Political fable | |
7) | Political fable | |
8) | Mid-term examination | |
8) | Mid-term examination | |
9) | Introduction to Literature review. | |
9) | Introduction to Literature review | |
10) | Using sources | |
10) | Using sources | |
11) | Research: extensive reading | |
11) | Research: extensive reading | |
12) | Literature review, critical reading | |
12) | Literature review, critical reading | |
13) | Literature review: first draft | |
13) | Literature review: first draft | |
14) | Course review; Literature review | |
14) | Literature review |
Ders Notları / Kitaplar: | William Grabe and Fredricka L. Stoller, Teaching and Researching Reading, 2nd edn. London and New York: Routledge, 2002; Jeremy Harmer, How to Teach Writing, Harlow, Essex: Pearson, 2004. D. Spears, Improving Reading Skills: Contemporary Readings for College Students, 7th edn. New York: McGraw-Hill, 2013; Stephen Bailey, Academic Writing: a Handbook for International Students, 4th edn. Oxford: Routledge, 2015. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 2 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 11 | 11 |
Final | 2 | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü | 193 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | 3 |
2) | 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. | 5 |
3) | 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
4) | 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | |
5) | 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | |
6) | 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | 3 |
7) | 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | |
8) | 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | |
9) | 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 1 |
10) | 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | 2 |
11) | 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | 5 |
12) | 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | 5 |
13) | 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | 3 |
14) | 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | |
15) | 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | 2 |
16) | 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |