İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT1211 | İleri Okuma ve Yazma I | Güz | 4 | 0 | 4 | 8 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PAUL BERNHARDT |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini üniversitede akademik çalışmalar için gerekli seviyeye getirmek için tasarlanmıştır. Öğrenciler, çeşitli metin türlerinde farklı okuma ve yazma stratejileri ve teknikleri öğrenecek ve uygulayacaktır. Öğrenciler okuduğunu anlama, yazma süreci ve eleştirel düşünme üzerine çalışacak ve pratik yapacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Farklı metin türlerini tanır ve tanımlar 2. özet, açıklama ve alıntı kullanarak etkili notlar üretin 3. göz gezdirme ve tarama da dahil olmak üzere uygun okuma stratejilerini seçin ve uygulayın 4. Bir kompozisyon oluşturun 5. Eleştirel düşünmeyi kullanın 6. farklı metinleri yorumlar, değerlendirir ve yazılı yanıtlar üretir 7. görüntüleri yorumlayın |
W1 Introduction, course aims and requirements W2 Reading genre; everyday reading W3 Note-taking: summary, paraphrase, quotation; plagiarism; W4 Skimming/scanning; more challenging prose W5 Academic writing W6 Essay outline; coherence and cohesion. Persuasion W7 Critical thinking; reflective task W8 Mid-term examination W9 Critical thinking ; reflective task W10 Interpretation: Short story; responsive task W11 Interpretation: Short story; responsive task W12 Evaluative writing; movie reviews; evaluative task W13 Reading images; advertising; critical task W14 Review; final exam preparation |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction, course aims and requirements | |
1) | Introduction, course aims and requirements | |
2) | Reading genre: recognizing and reading different kinds of writing; | |
3) | Note-taking: summary, paraphrase, quotation; plagiarism; | |
4) | Skimming/scanning; More challenging prose | |
5) | Academic writing | |
6) | Essay outline; Persuasion | |
7) | Critical thinking and Reflective Task | |
8) | Mid-term examination | |
9) | Critical thinking and Reflective task | |
10) | Interpretation: Short story; Responsive task | |
11) | Interpretation: Short story; Responsive task | |
12) | Evaluative writing and Evaluative task | |
13) | Reading images: Critical task | |
14) | Review; Final exam preparation |
Ders Notları / Kitaplar: | D. Spears, Improving Reading Skills: Contemporary Readings for College Students, 7th edn. New York: McGraw-Hill, 2013; Stephen Bailey, Academic Writing: a Handbook for International Students, 4th edn. Oxford: Routledge, 2015. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 2 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 11 | 11 |
Final | 2 | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü | 193 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | 3 |
2) | 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. | 5 |
3) | 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
4) | 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | |
5) | 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | |
6) | 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | 3 |
7) | 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | |
8) | 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | |
9) | 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 1 |
10) | 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | 2 |
11) | 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | 5 |
12) | 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | 5 |
13) | 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | 3 |
14) | 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | |
15) | 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | 2 |
16) | 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |