AIN2008 Computers and EthicsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
AIN2008 Bilgisayarlar ve Etik Bahar 2 0 2 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MUSTAFA ÜMİT ÖNER
Dersin Amacı: This course aims to provide technical and non-technical information for candidates who will be AI engineers.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
To adopt ethical approaches from the design by developing AI-powered products

Dersin İçeriği

This course deals with the use of data and other technologies developed with the introduction of the internet into our lives, both in social life and in the business environment, in accordance with ethical norms.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction and Defining the Field of Computer Ethics
2) Perspectives on Artificial Intelligence
3) Concepts of AI Ethics
4) Technical Recommendations on the Ethics of AI
5) Ethical Principles, Benefits, and Issues of AI
6) Data Privacy-Preserving Techniques
7) Legal Aspects of IoT
8) Cybersecurity Cases on Global Perspectives
9) AI Ethics Stakeholders and Ethical Digital Ecosystem
10) Human Rights and AI
11) AI Ethics & Consequences
12) Blockchain and Ethical Perspective
13) Responsible Use of AI in Digital Organizations
14) Metaverse and Gaming Technologies by Ethical Perspective

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bernd Carsten Stahl, "Artificial Intelligence for a Better Future: An Ecosystem Perspective on the Ethics of AI and Emerging Digital Technologies”, Springer, ISBN-978-3-030-69978-9, 2020.

European Commission, “Ethics Guidelines for Trustworthy AI”, https://ec.europa.eu/futurium/en/ai-alliance-consultation.1.html

Gry Hasselbalch, “Data Ethics of Power: A Human Approach in the Big Data and AI Era”, Edward Elgar Publishing, ISBN: 978 1 80220 310 3, 2021.
Diğer Kaynaklar: Bernd Carsten Stahl, "Artificial Intelligence for a Better Future: An Ecosystem Perspective on the Ethics of AI and Emerging Digital Technologies”, Springer, ISBN-978-3-030-69978-9, 2020.

European Commission, “Ethics Guidelines for Trustworthy AI”, https://ec.europa.eu/futurium/en/ai-alliance-consultation.1.html

Gry Hasselbalch, “Data Ethics of Power: A Human Approach in the Big Data and AI Era”, Edward Elgar Publishing, ISBN: 978 1 80220 310 3, 2021.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 15
Sunum 1 % 45
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 90
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 10
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 1 40 40
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
12) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. 5
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. 5
14) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. 5