ARS6001 İleri Araştırma YöntemleriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ (TÜRKÇE, DOKTORA)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARS6001 İleri Araştırma Yöntemleri Güz 3 0 3 12

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ALPER CAMCI
Dersin Amacı: Bu ders, doktora öğrencilerine ileri düzey araştırma yöntemlerini öğretmek ve araştırma becerilerini geliştirmek için analitik ve eleştirel düşünme yeteneklerini artırmayı hedefler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Karmaşık araştırma yöntemlerini tanımlama ve uygulama yeteneği geliştirme.
2. Farklı araştırma yöntemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme ve karşılaştırma yeteneği kazanma.
3. Araştırma problemlerini belirleme, formüle etme ve bunlara uygun araştırma stratejileri geliştirme becerisi.
4. Bilimsel araştırma sürecini etik ilkelere uygun olarak yönetme ve uygulama yeteneği.
5. Araştırma sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve bu sonuçları uygun bir şekilde sunma yeteneği.
6. Disiplinler arası yaklaşımları entegre ederek kompleks araştırma sorunlarına çözüm bulma becerisi.
7. Akademik topluluk içinde etkin bir şekilde iletişim kurma ve araştırma bulgularını tartışma yeteneği.

Dersin İçeriği

Bu ders, ileri düzey araştırma yöntemlerinden nitel, nicel ve karma yöntemleri kapsayarak öğrencilere analitik düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırma Yöntemlerine Giriş
2) Bilim ve Paradigma
3) Nitel Araştırma Yöntemleri
4) Nitel Veri Toplama Teknikleri: mülakatlar, odak grupları, gözlem
5) Nicel Araştırma Yöntemleri
6) Nicel Veri Toplama Teknikleri: anketler, ölçekler, deneyler
7) Karma yöntemler ve avantajları
8) Araştırma tasarımı ve stratejileri
9) ARA SINAV
10) Veri Analizi ve Yorumlama
11) Nicel veri analizi teknikleri: betimsel istatistikler, hipotez testleri - 1
12) Nicel veri analizi teknikleri: betimsel istatistikler, hipotez testleri - 2
13) Bilimsel Yazım ve Sunum Becerileri
14) Akademik yazımın temel prensipleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri.
Diğer Kaynaklar: Yıldırım, A., & Simsek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11 baski: 1999-2018).

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ödevler 3 24 72
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 218

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilimsel literatürü takip eder, eleştirel biçimde analiz eder ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır. 5
2) Program alanıyla ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve yönetir. 4
3) Program alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. 5
4) Yaptığı araştırma ve projelerin sonuçlarını akademik standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. 5
5) Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırma yapar, özgün düşünce geliştirir ve bu bilgileri uygulamaya aktarır. 5
6) Program alanına özgü ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkin bir biçimde kullanır. 4
7) Mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder; mühendislik uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. 4