İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARS6001 | İleri Araştırma Yöntemleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ALPER CAMCI |
Dersin Amacı: | Bu ders, doktora öğrencilerine ileri düzey araştırma yöntemlerini öğretmek ve araştırma becerilerini geliştirmek için analitik ve eleştirel düşünme yeteneklerini artırmayı hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Karmaşık araştırma yöntemlerini tanımlama ve uygulama yeteneği geliştirme. 2. Farklı araştırma yöntemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme ve karşılaştırma yeteneği kazanma. 3. Araştırma problemlerini belirleme, formüle etme ve bunlara uygun araştırma stratejileri geliştirme becerisi. 4. Bilimsel araştırma sürecini etik ilkelere uygun olarak yönetme ve uygulama yeteneği. 5. Araştırma sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve bu sonuçları uygun bir şekilde sunma yeteneği. 6. Disiplinler arası yaklaşımları entegre ederek kompleks araştırma sorunlarına çözüm bulma becerisi. 7. Akademik topluluk içinde etkin bir şekilde iletişim kurma ve araştırma bulgularını tartışma yeteneği. |
Bu ders, ileri düzey araştırma yöntemlerinden nitel, nicel ve karma yöntemleri kapsayarak öğrencilere analitik düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Araştırma Yöntemlerine Giriş | |
2) | Bilim ve Paradigma | |
3) | Nitel Araştırma Yöntemleri | |
4) | Nitel Veri Toplama Teknikleri: mülakatlar, odak grupları, gözlem | |
5) | Nicel Araştırma Yöntemleri | |
6) | Nicel Veri Toplama Teknikleri: anketler, ölçekler, deneyler | |
7) | Karma yöntemler ve avantajları | |
8) | Araştırma tasarımı ve stratejileri | |
9) | ARA SINAV | |
10) | Veri Analizi ve Yorumlama | |
11) | Nicel veri analizi teknikleri: betimsel istatistikler, hipotez testleri - 1 | |
12) | Nicel veri analizi teknikleri: betimsel istatistikler, hipotez testleri - 2 | |
13) | Bilimsel Yazım ve Sunum Becerileri | |
14) | Akademik yazımın temel prensipleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. |
Diğer Kaynaklar: | Yıldırım, A., & Simsek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11 baski: 1999-2018). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ödevler | 3 | 24 | 72 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 218 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilimsel literatürü takip eder, eleştirel biçimde analiz eder ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır. | 5 |
2) | Program alanıyla ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve yönetir. | 4 |
3) | Program alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | 5 |
4) | Yaptığı araştırma ve projelerin sonuçlarını akademik standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. | 5 |
5) | Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırma yapar, özgün düşünce geliştirir ve bu bilgileri uygulamaya aktarır. | 5 |
6) | Program alanına özgü ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkin bir biçimde kullanır. | 4 |
7) | Mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder; mühendislik uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. | 4 |