İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT2053 | İçmimarlık için Yapı II | Güz | 0 | 4 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. TUĞÇE GÖKÇEN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DENİZ ÇİLER ERKAN Öğ.Gör. TUĞÇE GÖKÇEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Construction for Interior Architecture I, III |
Dersin Amacı: | Tasarım, mimarlık ve inşa edilmiş çevre üzerine bu ders, iç mekan sistemleri ve inşaat malzemelerinin teknik detaylarına odaklanarak mimari tasarım hakkında derin bir anlayış geliştirmeyi amaçlamaktadır. Amaçlar arasında duvarların, döşemelerin, tavanların ve dikey sirkülasyon sistemlerinin yapısal sistemler, alt sistemler ve inşaat elemanlarıyla nasıl bütünleştiğine dair farkındalığın geliştirilmesi yer almaktadır. Ayrıca, öğrencilere hem malzeme kullanımını hem de teknik çizim prensiplerini dikkate alan ayrıntılı uygulama projeleri üretme görevi verilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • İç mekan sistemleri için tasarım prensipleri hakkında bilgi edinin. • Mimari ürünleri ve sistemleri, malzemeleri ve teknolojileri değerlendirin. • Mimari formları ve bunlarla ilgili tasarım öğelerini ve sistemlerini anlayın ve tartışın. • Duvarlar, tavanlar, zeminler ve merdivenler gibi iç mekan öğeleri için uygun malzemeler ve teknolojiler kullanarak ayrıntılı inşaat metodolojileri oluşturma becerilerinizi geliştirin. • Uygulama çizimlerini ve inşaat ayrıntılarını etkili bir şekilde hazırlama yeteneğini geliştirin. Bu sonuçlar, öğrencilerin ayrıntılara dikkat ederek ve son inşaat teknikleriyle mimari öğeleri tasarlamak, değerlendirmek ve uygulamak için iyi donanımlı olmalarını sağlar. |
Bu ders, mimari tasarım ve iç mekan sistemlerindeki temel konuları ele alır ve yapısal sistemlerin iç ortamlardaki yapı elemanlarıyla bütünleştirilmesine odaklanır. Ders, duvar işlemleri, döşeme sistemleri ve kaplamalar dahil olmak üzere yapı malzemeleri ve yüzey kaplamalarını incelerken, aynı zamanda iç duvarlar, döşemeler ve tavanlar, özellikle asma tavan sistemleri için ayrıntılı tasarım hususlarını ele alır. Merdivenler gibi dikey sirkülasyon sistemleri, yapısal elemanlarla ilişkilerine dikkat edilerek hem tasarım hem de inşaat açısından incelenecektir. İç mekan elemanları için hassas yapı detayları oluşturma yöntemleri olan mimari detaylara büyük önem verilmektedir. Ders ayrıca teknik çizim ve proje geliştirme konusunda talimatlar içerir ve öğrencilerin teorik bilgileri proje tabanlı çalışmalar yoluyla kavramları uygulayarak inşaat için ayrıntılı uygulama çizimlerine dönüştürmelerine yardımcı olur. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri ise anlatım, uygulama, problem çözme, bireysel çalışma ve kritiklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders izlencesi paylaşımı Ders programı | |
2) | Ders 1: İç Duvarlar: Bölmeler: Yapı ve Malzemeler | Sınav 1 İki katlı dairelerin 2 konut örneğinin kritik oturumu |
3) | Stüdyo Çalışması 1: ‘Bölme Duvar Detay’ | Stüdyo Çalışması ve kritikler |
4) | Ders 2: Asma Tavan: Montaj Şaftları – Sistemler | Sınav 2 1/100 planların, kesitlerin ve perspektiflerin modellenmesinin kritik oturumu |
5) | Stüdyo Çalışması 2: ‘Asma Tavan Detayı’ | Stüdyo çalışması ve kritikler |
6) | Ders 3: Zemin Kaplamaları ve Yükseltilmiş Zemin Sistemleri | Sınav 3 1/50 planların, kesitlerin ve perspektiflerin modellenmesinin kritik oturumu |
7) | Stüdyo Çalışması 3: ‘Zemin Sistemi Detay’ | Stüdyo çalışması ve kritikler |
8) | Ara Sınav | |
9) | Ders 4: Dikey Sirkülasyon Elemanlar: Merdivenler, Rampalar, Asansörler. Malzemeler ve Hesaplamalar | Sınav 4 1/20 merdivenin kritik oturumu çizimler ve modeli + perspektifler |
10) | Stüdyo Çalışması 4: ‘Çelik Merdiven’ | Stüdyo çalışması ve kritikler |
11) | Stüdyo Çalışması 5: 'Merdiven detayları' *Final Proje Duyurusu | Stüdyo çalışması ve kritikler |
12) | Stüdyo Çalışması 6: Beton Merdiven | Stüdyo çalışması ve kritikler |
13) | Final proje çizimleri | Zemin ve birinci kat planları |
14) | Final Projesi için kritikler | Kritikler |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | ● Allen, E. (2003), “Fundamentals of Building Construction: Materials and Methods”, John Wiley&Sons. ● Blanc, A. (1997), “Stairs, Steps and Ramps”, Architectural Press, Oxford. ● Blanc, A. (1996), “Internal Components”, Longman. ● Bohe, W.M. (1976), “Innenausbau”, Verlagsanstalt Alexander Koch GmbH, Stuttgart. ● Chiara, J.D., Panero, J., Zelnik, M. (2001), “Time-Saver Standards for Interior Design and SpacePlanning “, McGraw-Hill Professional. ● Ching, F.D.K. (2006), “Çizimlerle Bina Yapım Rehberi”, YEM Yayın 119, İstanbul. ● Ching, F.D.K. (2008 ), “İç Mekan Tasarımı”, YEM Yayını, İstanbul. ● Eldem, S.H. (2009), “Yapı”, Birsen Yayınevi, İstanbul. ● Garber, G. (2006), “Design and Construction of Concrete Floors”, Butterworth-Heinemann. ● Güngör, İ.H. (1969), “Ahşap Yapı Bilgisi", İTÜ Matbaası, İstanbul. ● Henn, W. (1964), “Fussboden”, Verlag Georg D.W. Callwey, München. ● Mittag, M. (1971), “Baukonstruktionslehre. Detmold:Mittag-Verlags. ● Mullet, D.L. (1998), “Composite Floor Systems”, Blackwell Science, Malden MA. ● Pye, P.W. and Harrison, H.W. (1997), “BRE Building Elements: Floors and flooring”, BRE. ● Rich, P. (1999), “Principles of Building Element Design”, Arch. Press. ● Sarı, A. (2000), “Düşey Sirkülasyon Araçları-Merdivenler”, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. ● Schmitt, H. (1984 ), “Hochbaukonstruktion”, Wiesbaden, Vieweg Verlag. ● Sykes, C. (1974), “Ceilings and Partitions”, A4 Pubns. ● Toydemir, N. (2000), “Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme”, Literatür Yayını, İstanbul. ● Türkçü, Ç. (1997), “Yapım”, Mimarlar Odası İzmir Şubesi Yayınları. ● Walter, M.B. (1980), “Elemente des bauens: Fussboden”, Verlagsanstalt Alexander Koch GmbH, Stuttgart. ● Watson, D. (2000), “Time-Saver Standards for Building Materials & Systems: Design Criteria and Selection - Data”, McGraw-Hill. ● Watts, A. (2001), “Modern Construction Handbook”, Springer Verlag, Vienna. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Uygulama | 6 | % 25 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 4 | 52 |
Uygulama | 6 | 6 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 110 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir, | 4 |
2) | 21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir, | 4 |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir, | 2 |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir, | 2 |
5) | İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder, | 5 |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar, | 1 |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur, | 1 |
8) | İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur. | 2 |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur, | 3 |