İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT2053 | İçmimarlık için Yapı II | Güz | 0 | 4 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ŞEVKİYE MERVE TAŞOZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Construction for Interior Architecture I, III |
Dersin Amacı: | İç mekan, döşemei duvar tavan kaplamaları, mimari detay, düşey sirkülasyon elemanları bilgisini vermek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci, iç mekan tasarım mekanları - yapısal ve mimari sistem, malzeme ve teknoloji bilgisini edinir. |
merdiven, çekirdek elemanları, düşey sirkülasyon elemanları, döşeme, duvar, tavan elemanları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders izlencesi paylaşımı İç mekan bölücü duvarlar, strüktür ve malzeme | |
2) | Bölücü Duvar detayı Asma tavan, yükseltilmiş döşeme | |
3) | Asma tavan detayı stüdyo çalışması | |
4) | Otel odası tasarımı | |
5) | Düşey sirkülasyon elemanları: merdiven, rampa, asansör | |
6) | Ikonik Merdiven Tasarımı Merdiven hesapları | |
7) | Çift kollu merdiven tasarımı | |
8) | çeyrek dönüşlü merdivenler | |
9) | Ara Sınav | |
10) | Sunumlar | |
11) | Sunumlar | |
12) | Yapı Malzemeleri | |
13) | Yapı Proje Sunum Teknikleri | |
14) | Final Projesi Kritikleri | |
15) | Final Projesi Teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | • Allen, E. (2003), “Fundamentals of Building Construction: Materials and Methods”, John Wiley&Sons. • Blanc, A. (1997), “Stairs, Steps and Ramps”, Architectural Press, Oxford. • Blanc, A. (1996), “Internal Components”, Longman. • Bohe, W.M. (1976), “Innenausbau”, Verlagsanstalt Alexander Koch GmbH, Stuttgart. • Chiara, J.D., Panero, J., Zelnik, M. (2001), “Time-Saver Standards for Interior Design and SpacePlanning “, McGraw-Hill Professional. • Ching, F.D.K. (2006), “Çizimlerle Bina Yapım Rehberi”, YEM Yayın 119, İstanbul. • Ching, F.D.K. (2008 ), “İç Mekan Tasarımı”, YEM Yayını, İstanbul. • Eldem, S.H. (2009), “Yapı”, Birsen Yayınevi, İstanbul. • Garber, G. (2006), “Design and Construction of Concrete Floors”, Butterworth-Heinemann. • Güngör, İ.H. (1969), “Ahşap Yapı Bilgisi", İTÜ Matbaası, İstanbul. • Henn, W. (1964), “Fussboden”, Verlag Georg D.W. Callwey, München. • Mittag, M. (1971), “Baukonstruktionslehre. Detmold:Mittag-Verlags. • Mullet, D.L. (1998), “Composite Floor Systems”, Blackwell Science, Malden MA. • Pye, P.W. and Harrison, H.W. (1997), “BRE Building Elements: Floors and flooring”, BRE. • Rich, P. (1999), “Principles of Building Element Design”, Arch. Press. • Sarı, A. (2000), “Düşey Sirkülasyon Araçları-Merdivenler”, Yapı Endüstri Merkezi Yayınlar,ı, İstanbul. • Schmitt, H. (1984 ), “Hochbaukonstruktion”, Wiesbaden, Vieweg Verlag. • Sykes, C. (1974), “Ceilings and Partitions”, A4 Pubns. • Toydemir, N. (2000), “Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme”, Literatür Yayını, İstanbul. • Türkçü, Ç. (1997), “Yapım”, Mimarlar Odası İzmir Şubesi Yayınları. • Walter, M.B. (1980), “Elemente des bauens: Fussboden”, Verlagsanstalt Alexander Koch GmbH, Stuttgart. • Watson, D. (2000), “Time-Saver Standards for Building Materials & Systems: Design Criteria and Selection - Data”, McGraw-Hill. • Watts, A. (2001), “Modern Construction Handbook”, Springer Verlag, Vienna. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 6 | % 30 |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 2 | 4 | 8 |
Uygulama | 6 | 12 | 72 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 96 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |