INT1054 Construction for Interior Architecture IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT1054 İçmimarlık için Yapı I Bahar 0 4 2 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Construction for Interior Architecture II, II, Concepts of Structures
Dersin Amacı: Dersin amacı temel kaba yapı teknolojilerini - strüktürel ve malzeme davranışını, iç-dış mekan yapı kabuğu hakkında öğrencinin bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Verili kaba yapı kabuğunu anlamak ve dönüştürmek

- strüktürel analiz yapabilmek,
- yapısal düşünceyi geliştirmiş olmak
- tektonik tasarım yaklaşımı geliştirebilmek

Dersin İçeriği

1. Yığma - İskelet sistem yapı bilgisi
2. Yığma Yapılar (Taş - tuğla mimarisi)
3. Betonarme yapılar
4. Çelik yapılar
5. Ahşap yapılar
6. Prefabrike yapılar
7. Özel yapılar - I (Mega yapılar, kompozit yapılar)
8. Özel tektonikler (tekstil, cam, metal ve plastik yapılar)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders izlencesine giriş -
2) Mimari Yapı: Yığma & İskelet Strüktür Sistemleri Okuma: Structural Dictionary Structural Engineering for Architects (1, 2, 3)
3) Yığma Yapılar (Taş & Tuğla Mimarisi) Maket malzemesi tedariki Okuma: Masonry Construction Design: https://youtu.be/E-rfU6n2rCw Masonry Materials and Properties: https://youtu.be/AkmLlnxKtyM Megastructures: Brick Construction Handbook (Section 11)
4) Betonarme Yapılar maket malzemesi temini Okuma: Construction Handbook (Section 9) Step by Step Indian 30*40 house concrete construction https://youtu.be/jsQNIkWWug4 https://youtu.be/XGCaLzaNfF4 Reading & Watching: Building a House: https://youtu.be/M-MlVkQybjI
5) I. Ara Sınav Sunumları: Konu: Konut yapı-strüktürel çözümlemesi ppt sunum dosyası
6) I. Ara Sınav Sunumları: Konut Yapı-Strüktürel çözümlemesi ppt sunum dosyası
7) Ahşap yapılar yapı, strüktür, detaylar Maket malzemesi tedariki *Okuma & İzleme: Construction Handbook (Section 10) Building a Norwegian Tinyhouse Frame https://youtu.be/8bgeBDMblK8 Build a Wooden Frame House from Scratch Time Lapse https://youtu.be/a0kusX4jDiI
8) Çelik yapılar, yapım teknolojileri, malzeme, detay, strüktürel elemanlar Maket malzemesi temini Okuma & İzleme: Handbook (Section 7) How to Erect Steel Structures given in step by step https://youtu.be/JhSJtooxG4E
9) II. Ara Sınav Sunumları Verili kamusal yapının analizi (yapı, strüktür, malzeme) ppt sunum dosyası
10) II. Ara Sınav Sunumları Konu: Kamusal yapı analizi (yapı, strüktür, malzeme) ppt sunum dosyası
11) II. Ara Sınav Sunumları ppt sunum dosyası
12) Prefabrike Yapılar - Çelik Yaya Köprüleri maket malzemesi temini
13) Çelik Yaya Köprüsü Projesi Kritik & Değerlendirmeleri maket çizim malzemesi
14) Final Projesi: Çelik Yaya Köprüsü maket malzemesi & çizim malzemesi
15) Final Projesi Teslimi -
16) Final Projesi Teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture Videos
Diğer Kaynaklar: • Allen E., Aano J., Iano J., Fundamentals of Building Construction: Materials and Methods
• Ching F., Adams C., Building Construction Illustrated, 3rd Ed. John Wiley & Sons, 2000
• Harris C. M., (2000), “Dictionary of Architecture and Construction, Mc Graw-Hill Professional”
• Rich, P. (1999), “Principles of Building Element Design”, Arch. Press.
• Rupp, W, Friedman A, Farrell P. (1989), Construction Materials for Interior Design: Principles of Structure and Properties of Materials. Whitney Library of Design,
• Schaeffer R.E., (2001), Elementary Structures for Architects and Builders, 4th Ed. Prentice Hall,
• Simmons H.L. Olin H.B. (2000), Schmidt J.L, Construction Principles: Materials and Methods, John Wiley and Sons, 1999,

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 6 % 30
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 2 4 8
Uygulama 5 10 50
Ödevler 6 6 36
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek,
2) Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek,
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek,
5) İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek,
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak,
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek,
8) İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak,
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek,