MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG4070 | Hücre Ölüm Mekanizmaları | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELİF EREN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | - |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı farklı hücre ölüm mekanizmalarına, bunların moleküler temellerine ve bunların gelişim, yaşlanma, nörolojik bozukluklar, enfeksiyonlar ve kanser tedavilerindeki etkilerine genel bir bakış sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Farklı hücre ölümü mekanizmalarını tanımlamak, ayırt etmek, tanmak 2. Hücre ölümünün moleküler mekanizmalarına dair ayrıntılı bir görüşü olmak 3. Apoptoz ve nekroz arasındaki farkları belirlenmesi 4. Otofaji mekanizmalarının açıklanması 5. Yaşlanma ve hücre ölümü arasındaki ilişkinin gösterilmesi 6. Hücre ölümünün patojenler tarafından düzenlenmesi 7. Hücre ölümü ile nörolojik bozukluklar arasındaki bağlantıyı kurulması 8. Hücre ölümünün kanser tedavisinde nasıl kullanılabileceğini tartılması 9. Hücre ölümüyle ilgili son makaleleri bulunması, anlaşılması, sunulması ve tartışılması |
Hücre Ölüm Mekanizmaları dersi konu anlatımı, okuma ve tartışmalara dayalı olarak yüz yüze gerçekleştirilen teorik derslerden oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hücre Ölümüne Giriş | |
2) | Apoptoz I | |
3) | Apoptoz II | |
4) | Nekroz | |
5) | Piroptoz | |
6) | Makale Tartışması | |
7) | Patojenler Tarafından Hücre Ölümünün Modülasyonu | |
8) | Yaşlanma ve Hücre Ölümü | |
9) | Nörolojik Bozukluklarda Hücre Ölümü | |
10) | Kanser Terapilerinde Hücre Ölümü I | |
11) | Kanser Terapilerinde Hücre Ölümü II | |
12) | Hücre Ölümünde Yeni Perspektifler I | |
13) | Hücre Ölümünde Yeni Perspektifler II | |
14) | Makale Tartışması |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | The Cell: A Molecular Approach, Geoffrey M. Cooper, Robert E. Hausman, Sinauer Associates, 5th edition (2009), ISBN-13: 978-0878933976 The Biology of Cancer, Robert A. Weinberg. W. W. Norton & Company, 2nd edition (2013), ISBN- 13: 978-0815342199 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 158 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | |
2) | Temel biyolojik soruları yanıtlamak ve hastalıkların teşhis ve tedavisi gibi sorunları çözmek için bilgisayar veri tabanlarında depolanan zengin bilgileri kullanmak. | |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. |