DKT4002 Klinik Uygulama IVBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİL VE KONUŞMA TERAPİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DKT4002 Klinik Uygulama IV Bahar 1 16 5 18
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İBRAHİM CAN YAŞA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Gelişmiş Vaka Çalışmaları: Karmaşık vakaların değerlendirilmesi ve terapötik müdahalelerin planlanmasına yönelik vaka analizleri. Klinik Süpervizyon ve Geri Bildirim: Öğrencilerin uzman terapistler tarafından yönlendirilmesi ve vaka yönetimi süreçlerine yönelik detaylı geri bildirim alması. Multidisipliner Çalıştaylar: Psikoloji, nöroloji ve fizyoterapi gibi farklı disiplinlerle vaka yönetimi ve değerlendirme süreçleri üzerinde çalışılması. Araştırma ve Kanıta Dayalı Uygulamalar: Güncel terapi yaklaşımlarını inceleyerek bu yaklaşımların vaka çalışmalarında uygulanması. Sunum ve Raporlama Uygulamaları: Öğrencilerin vaka analizlerini sunarak raporlama ve profesyonel iletişim becerilerini geliştirmesi.
Dersin Amacı: Klinik Uygulama IV dersi, öğrencilerin profesyonel seviyede bağımsız vaka yönetimi yapabilmelerini ve uzmanlık düzeyinde klinik beceriler geliştirmelerini amaçlar. Ders kapsamında, öğrenciler daha karmaşık dil ve konuşma bozukluklarını değerlendirme, terapi planlama, uygulama ve sonuçları analiz etme süreçlerini öğrenirler. Ayrıca, multidisipliner ekiplerle iş birliği yapma, etik ilkelere uygun çalışma ve profesyonel raporlama becerileri geliştirilir. Bu ders, öğrencilerin mesleki yeterliliklerini tamamlayarak klinik uygulamalara tam donanımlı bir terapist olarak hazır olmalarını destekler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Klinik Uygulama IV dersi, öğrencilerin mesleki yeterliliklerini tamamlayarak bağımsız bir terapist olarak çalışabilme becerilerini kazanmalarını hedefler. Bu dersin kazanımları şunlardır:

- Öğrenciler, dil ve konuşma bozukluklarının değerlendirilmesi, terapötik müdahalelerin planlanması ve uygulanmasında uzmanlık düzeyinde yetkinlik kazanır.
- Karmaşık vakaların yönetiminde profesyonel bir yaklaşım sergilemeyi öğrenirler.
- Terapötik müdahalelerin etkinliğini izleme, analiz etme ve sonuçları raporlama becerisi geliştirirler.
- Multidisipliner ekiplerle iş birliği yaparak vaka yönetim süreçlerinde profesyonel iletişim becerilerini güçlendirirler.
- Etik ilkelere uygun çalışma ve hasta mahremiyetini koruma konularında bilinçlenirler.
- Gelişmiş raporlama teknikleri ve bireyselleştirilmiş terapi planları hazırlama konularında pratik yaparak mesleki deneyimlerini zenginleştirirler.
- Klinik uygulamalarda karşılaşabilecekleri sorunlara yönelik çözüm üretme ve karar verme becerisi kazanırlar.

Dersin İçeriği

Klinik Uygulama IV dersi, öğrencilerin dil ve konuşma bozukluklarıyla ilgili ileri düzey vaka yönetimi, terapi planlama ve uygulama süreçlerinde uzmanlaşmalarını sağlar. Ders kapsamında, karmaşık vakaların değerlendirilmesi, terapötik müdahalelerin uygulanması ve sonuçların analiz edilmesi ele alınır. Ayrıca, multidisipliner ekiplerle iş birliği yapma, profesyonel rapor hazırlama ve etik ilkelere uygun olarak çalışma becerileri geliştirilir. Bu ders, öğrencilerin bağımsız klinik uygulama yapabilmeleri için gerekli olan mesleki yeterlilikleri kazanmalarını destekler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Hafta: Klinik Süreçlere Giriş ve İleri Klinik Uygulama Hedefleri Klinik uygulama hedeflerinin ve ileri düzeyde vaka yönetimi prensiplerinin tanıtımı. Etik ilkeler, profesyonel davranışlar ve hasta mahremiyeti. ders slaytları
2) 2. Hafta: Karmaşık Vaka Yönetimi ve Değerlendirme Süreçleri Karmaşık dil ve konuşma bozukluklarının değerlendirilmesi. Klinik karar verme stratejileri ve vaka analizi teknikleri. ders slaytları
3) 3. Hafta: Terapötik Müdahalelerin Planlanması Bireyselleştirilmiş terapi hedeflerinin belirlenmesi. Terapötik yaklaşımların vaka türüne göre uyarlanması. ders slaytları
4) 4. Hafta: Terapötik Müdahalelerin Uygulanması Terapötik müdahale tekniklerinin uygulamalı eğitimi. Öğrencilerin vaka üzerinde bağımsız uygulama yapması. ders slaytları
5) 5. Hafta: Multidisipliner Ekip Çalışması Psikoloji, fizyoterapi ve KBB gibi disiplinlerle iş birliği yapma. Disiplinler arası vaka yönetimi örneklerinin incelenmesi. ders slaytları
6) 6. Hafta: Terapötik Müdahalelerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Terapötik ilerlemenin değerlendirilmesi için kullanılan yöntemler. Terapinin etkinliğini izleme ve terapötik süreçte düzenlemeler yapma. ders slaytları
7) 7. Hafta: Vaka Sunumları ve Geri Bildirim Çalışmaları Öğrencilerin vaka analizlerini sınıfta sunması. Sınıf arkadaşlarından ve eğitmenlerden geri bildirim alma. ders slaytları
8) 8. Hafta: Ara Sınav ve Klinik Performans Değerlendirmesi Klinik becerilerin değerlendirilmesi ve vaka yönetimi üzerine ara sınav. Performans analizine dayalı geri bildirim. ders slaytları
9) 9. Hafta: Yutma Bozuklukları ve İleri Düzey Değerlendirme Teknikleri Klinik yutma değerlendirme yöntemleri. Terapötik müdahale ve vaka çalışmaları. ders slaytları
10) 10. Hafta: Ses Bozukluklarının Yönetimi Ses bozukluklarının değerlendirilmesi ve terapi süreçleri. Ses terapisi yöntemleri ve vaka uygulamaları. ders slaytları
11) 11. Hafta: Kanıta Dayalı Terapi ve Araştırma Uygulamaları Güncel araştırmaların değerlendirme ve terapi süreçlerine entegrasyonu. Kanıta dayalı uygulamalar ile vaka analizleri. ders slaytları
12) 12. Hafta: Simüle Edilmiş Klinik Seanslar Karmaşık vakaların simüle edilmesi. Simüle edilmiş vakalarda değerlendirme ve terapi becerilerinin geliştirilmesi. ders slaytları
13) 13. Hafta: Vaka Raporlama ve Profesyonel İletişim Vaka raporlarının hazırlanması ve sunumu. Profesyonel iletişim becerilerinin geliştirilmesi. ders slaytları
14) 14. Hafta: Final Projesi Sunumu ve Genel Değerlendirme Öğrencilerin bireysel veya grup olarak hazırladığı final projelerinin sunumu. Dersin genel tekrarı ve değerlendirme. ders slaytları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ders slaytları
Diğer Kaynaklar: slides of the course

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 0 0
Uygulama 14 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 3

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 5
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 5
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. 5
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 5
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 4
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 5
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 5
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 5
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 2
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 3
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 5