DKT4001 Klinik Uygulama IIIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİL VE KONUŞMA TERAPİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DKT4001 Klinik Uygulama III Bahar 1 16 5 18
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İBRAHİM CAN YAŞA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Gelişmiş Vaka Çalışmaları: Karmaşık vakaların değerlendirilmesi ve terapötik müdahalelerin planlanmasına yönelik vaka analizleri. Klinik Süpervizyon ve Geri Bildirim: Öğrencilerin uzman terapistler tarafından yönlendirilmesi ve vaka yönetimi süreçlerine yönelik detaylı geri bildirim alması. Multidisipliner Çalıştaylar: Psikoloji, nöroloji ve fizyoterapi gibi farklı disiplinlerle vaka yönetimi ve değerlendirme süreçleri üzerinde çalışılması. Araştırma ve Kanıta Dayalı Uygulamalar: Güncel terapi yaklaşımlarını inceleyerek bu yaklaşımların vaka çalışmalarında uygulanması. Sunum ve Raporlama Uygulamaları: Öğrencilerin vaka analizlerini sunarak raporlama ve profesyonel iletişim becerilerini geliştirmesi.
Dersin Amacı: Klinik Uygulama III dersi, öğrencilerin önceki klinik deneyimlerine dayanarak bağımsız çalışma becerilerini geliştirmelerini ve uzmanlık düzeyinde vaka yönetimi gerçekleştirmelerini amaçlar. Ders kapsamında, öğrencilerin ileri düzeyde değerlendirme, terapi planlama ve uygulama süreçlerinde yetkinlik kazanmaları hedeflenir. Ayrıca, öğrenciler multidisipliner ekiplerle etkin bir şekilde iş birliği yaparak karmaşık vakaları yönetme, terapötik müdahalelerin etkinliğini değerlendirme ve profesyonel raporlama süreçlerini öğrenirler. Bu ders, öğrencilerin mesleki yeterliliklerini güçlendirmek ve bağımsız bir terapist olarak çalışmaya hazırlamak için tasarlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Klinik Uygulama III dersi, öğrencilerin bağımsız olarak vaka yönetimi yapma ve ileri düzeyde klinik beceriler geliştirmelerini sağlamayı amaçlar. Bu dersin kazanımları şunlardır:

- Öğrenciler, karmaşık dil ve konuşma bozukluklarını bağımsız olarak değerlendirme ve terapötik müdahaleler planlama becerisi kazanır.
- Terapilerin etkinliğini izleme, analiz etme ve sonuçlarını raporlama konusunda yetkinlik geliştirirler.
- Multidisipliner ekiplerle etkin iş birliği yaparak vaka yönetiminde profesyonellik kazanırlar.
- Klinik uygulamalarda karşılaşılan etik ve profesyonel sorunları çözme becerisi edinirler.
- Öğrenciler, bireyselleştirilmiş terapi programlarını oluşturma ve uygulama süreçlerinde uzmanlık düzeyinde deneyim kazanır.
- Mesleki raporlama, değerlendirme ve gözlem süreçlerini etkili bir şekilde yönetme becerisi geliştirirler.
- Bağımsız bir terapist olarak çalışma yeterliliği kazanarak mesleki hazırlıklarını tamamlarlar.

Dersin İçeriği

Klinik Uygulama III dersi, öğrencilerin dil ve konuşma bozukluklarına yönelik ileri düzeyde vaka değerlendirme, terapi planlama ve uygulama süreçlerini deneyimlemelerini sağlar. Ders kapsamında, karmaşık vakaların yönetimi, terapötik müdahalelerin etkinliğinin değerlendirilmesi ve sonuçların raporlanması ele alınır. Öğrenciler, multidisipliner ekiplerle çalışarak vaka analizi ve terapi süreçlerinde profesyonel yetkinlik kazanır. Ayrıca, etik ve profesyonel sorumlulukları öğrenerek bağımsız bir terapist olarak çalışma becerileri geliştirilir. Ders, öğrencilerin mesleki yeterliliklerini ve özgüvenlerini artırmayı hedefler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Hafta: Klinik Süreçlere Giriş ve İleri Klinik Uygulama Hedefleri Klinik uygulama hedeflerinin ve ileri düzeyde vaka yönetimi prensiplerinin tanıtımı. Etik ilkeler, profesyonel davranışlar ve hasta mahremiyeti. ders slaytları
2) 2. Hafta: Karmaşık Vaka Yönetimi ve Değerlendirme Süreçleri Karmaşık dil ve konuşma bozukluklarının değerlendirilmesi. Klinik karar verme stratejileri ve vaka analizi teknikleri. ders slaytları
3) 3. Hafta: Terapötik Müdahalelerin Planlanması Bireyselleştirilmiş terapi hedeflerinin belirlenmesi. Terapötik yaklaşımların vaka türüne göre uyarlanması. ders slaytları
4) 4. Hafta: Terapötik Müdahalelerin Uygulanması Terapötik müdahale tekniklerinin uygulamalı eğitimi. Öğrencilerin vaka üzerinde bağımsız uygulama yapması. ders slaytları
5) 5. Hafta: Multidisipliner Ekip Çalışması Psikoloji, fizyoterapi ve KBB gibi disiplinlerle iş birliği yapma. Disiplinler arası vaka yönetimi örneklerinin incelenmesi. ders slaytları
6) 6. Hafta: Terapötik Müdahalelerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Terapötik ilerlemenin değerlendirilmesi için kullanılan yöntemler. Terapinin etkinliğini izleme ve terapötik süreçte düzenlemeler yapma. ders slaytları
7) 7. Hafta: Vaka Sunumları ve Geri Bildirim Çalışmaları Öğrencilerin vaka analizlerini sınıfta sunması. Sınıf arkadaşlarından ve eğitmenlerden geri bildirim alma. ders slaytları
8) 8. Hafta: Ara Sınav ve Klinik Performans Değerlendirmesi Klinik becerilerin değerlendirilmesi ve vaka yönetimi üzerine ara sınav. Performans analizine dayalı geri bildirim. ders slaytları
9) 9. Hafta: Yutma Bozuklukları ve İleri Düzey Değerlendirme Teknikleri Klinik yutma değerlendirme yöntemleri. Terapötik müdahale ve vaka çalışmaları. ders slaytları
10) 10. Hafta: Ses Bozukluklarının Yönetimi Ses bozukluklarının değerlendirilmesi ve terapi süreçleri. Ses terapisi yöntemleri ve vaka uygulamaları. ders slaytları
11) 11. Hafta: Kanıta Dayalı Terapi ve Araştırma Uygulamaları Güncel araştırmaların değerlendirme ve terapi süreçlerine entegrasyonu. Kanıta dayalı uygulamalar ile vaka analizleri. ders slaytları
12) 12. Hafta: Simüle Edilmiş Klinik Seanslar Karmaşık vakaların simüle edilmesi. Simüle edilmiş vakalarda değerlendirme ve terapi becerilerinin geliştirilmesi. ders slaytları
13) 13. Hafta: Vaka Raporlama ve Profesyonel İletişim Vaka raporlarının hazırlanması ve sunumu. Profesyonel iletişim becerilerinin geliştirilmesi. ders slaytları
14) 14. Hafta: Final Projesi Sunumu ve Genel Değerlendirme Öğrencilerin bireysel veya grup olarak hazırladığı final projelerinin sunumu. Dersin genel tekrarı ve değerlendirme. ders slaytları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ders slaytları / slides of the course
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Uygulama 14 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 2

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 5
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 5
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. 5
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 5
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 4
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 5
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 5
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 5
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 2
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 3
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 5