Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Okul öncesi ve erken okul yıllarında dil gelişimi |
Sunum okumaları, kitap bölümleri |
2) |
Okul öncesi ve erken okul yıllarında dil gelişimi |
Sunum okumaları, kitap bölümleri |
3) |
Türkçe sözdizim özellikleri, erken okul yıllarında kelime bilgisi ve değerlendirmesi |
Sunum okumaları, kitap bölümleri |
4) |
Erken okul yıllarında dil gelişiminin özellikleri |
Sunum okumaları |
5) |
Gelişimsel dil bozukluğu |
Sunum okumaları |
6) |
Disleksi |
Sunum okumaları |
7) |
Değerlendirme yöntemleri (Öykü alma, tarama, standardize testler) |
Acarlar, F., Servi, C., & Alak, G. (2018). Biçim-Sözdizimsel ölçümlerin 3-7 yaş grubunda incelenmesi. Dilbilim Araştırmaları Dergisi, 29(2), 21-38 |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Değerlendirme yöntemleri (Dil örneği alma, Osu hesaplama) |
Acarlar, F. (2005). Türkçe ediniminde gelişimsel özelliklerin dil örneği ölçümleri açısından incelenmesi
Doğaroğlu, T. K. (2014). İfade edici dilin değerlendirilmesinde dil örneği analizinin kullanımı. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (23), 59-78 |
10) |
Dil Bozukluğunda Müdahale |
Sunum Okumaları |
11) |
Dil Bozukluğunda Müdahale |
Sunum okumaları |
12) |
Dil Bozukluğunda Müdahale |
Sunum okumaları |
13) |
Öğrenci sunumları |
Okul çağı terapi materyali örnekleri |
14) |
Öğrenci sunumları |
Okul çağı terapi materyali örnekleri |
Ders Notları / Kitaplar: |
Acarlar, F. (2005). Türkçe ediniminde gelişimsel özelliklerin dil örneği ölçümleri açısından incelenmesi.
Acarlar, F., Servi, C., & Alak, G. (2018). Biçim-Sözdizimsel ölçümlerin 3-7 yaş grubunda incelenmesi. Dilbilim Araştırmaları Dergisi, 29(2), 21-38.
|
Diğer Kaynaklar: |
Paul, R., & Norbury, C. F. (2012). Language disorders from infancy through adolescence: Listening, speaking, reading, writing, and communicating. Elsevier. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
5 |
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
5 |
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
5 |
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
4 |
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
5 |
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
5 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
5 |
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
3 |
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
3 |
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
5 |