Öğretim Dili: |
Turkish |
Dersin Türü: |
|
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. İBRAHİM CAN YAŞA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Gelişmiş Vaka Çalışmaları: Karmaşık vakaların değerlendirilmesi ve terapötik müdahalelerin planlanmasına yönelik vaka analizleri.
Klinik Süpervizyon ve Geri Bildirim: Öğrencilerin uzman terapistler tarafından yönlendirilmesi ve vaka yönetimi süreçlerine yönelik detaylı geri bildirim alması.
Multidisipliner Çalıştaylar: Psikoloji, nöroloji ve fizyoterapi gibi farklı disiplinlerle vaka yönetimi ve değerlendirme süreçleri üzerinde çalışılması.
Araştırma ve Kanıta Dayalı Uygulamalar: Güncel terapi yaklaşımlarını inceleyerek bu yaklaşımların vaka çalışmalarında uygulanması.
Sunum ve Raporlama Uygulamaları: Öğrencilerin vaka analizlerini sunarak raporlama ve profesyonel iletişim becerilerini geliştirmesi.
|
Dersin Amacı: |
Klinik Uygulama II dersi, öğrencilerin bir önceki klinik deneyimlerini geliştirmelerini ve daha ileri düzeyde klinik beceriler kazanmalarını hedefler. Ders kapsamında, dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerin değerlendirme, terapi planlama, uygulama ve sonuçlarını izleme süreçlerinde daha aktif bir rol üstlenmeleri sağlanır. Ayrıca, öğrencilerin vaka yönetimi, raporlama, multidisipliner iş birliği ve etik ilkeler çerçevesinde profesyonel yeterliliklerini artırmaları amaçlanır. Bu ders, öğrencilerin bağımsız olarak klinik uygulama yapma becerilerini geliştirmeyi destekler. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
1. Hafta: Gelişmiş Klinik Becerilere Giriş
Klinik uygulama hedeflerinin tanıtımı.
İleri değerlendirme ve terapi süreçlerinin genel prensipleri.
Profesyonel etik kurallar ve hasta mahremiyeti. |
ders slaytları |
2) |
2. Hafta: Karmaşık Vakaların Yönetimi
Karmaşık vakaların tanımlanması ve değerlendirme yöntemleri.
Klinik vaka analizinde kullanılan stratejiler. |
ders slaytları |
3) |
3. Hafta: Değerlendirme Süreçlerinde Kullanılan Araçlar
İleri düzey standart testlerin ve değerlendirme tekniklerinin tanıtımı.
Gözlem ve veri toplama süreçlerinin yönetimi.
|
ders slaytları |
4) |
4. Hafta: Terapötik Müdahale Planlama I
Terapötik hedeflerin belirlenmesi.
Bireyselleştirilmiş terapi planlarının oluşturulması.
Multidisipliner yaklaşımlar ve ekip içi iş birliği. |
ders slaytları |
5) |
5. Hafta: Terapötik Müdahale Planlama II
Terapötik müdahale süreçlerinin uygulanması.
Kullanılacak terapi materyalleri ve tekniklerin seçimi. |
ders slaytları |
6) |
6. Hafta: Klinik Gözlemler ve Geri Bildirim
Öğrencilerin terapistlerin uygulamalarını gözlemlemesi.
Klinik süreçlere yönelik eğitmenlerden geri bildirim alınması. |
ders slaytları |
7) |
7. Hafta: Vaka Yönetimi ve Değerlendirme
Farklı vakaların değerlendirilmesi ve yönetimi.
Vaka analizlerinden elde edilen bulguların terapi süreçlerine entegrasyonu. |
ders slaytları |
8) |
8. Hafta: Ara Sınav ve Klinik Performans Değerlendirmesi
Öğrencilerin değerlendirme ve terapi süreçlerindeki bilgi ve becerilerinin ölçülmesi.
Ara sınav sonrası bireysel geri bildirim seansları.
|
ders slaytları |
9) |
9. Hafta: Yutma ve Ses Bozukluklarının Yönetimi
Klinik yutma değerlendirme yöntemleri ve terapötik müdahaleler.
Ses bozukluklarının değerlendirilmesi ve ses terapisi uygulamaları. |
ders slaytları |
10) |
10. Hafta: Multidisipliner Yaklaşımlar
Psikoloji, nöroloji, fizyoterapi ve KBB gibi alanlarla iş birliği.
Disiplinler arası vaka yönetim süreçlerinin planlanması. |
ders slaytları |
11) |
11. Hafta: Araştırma ve Kanıta Dayalı Uygulamalar
Güncel terapi yaklaşımlarının incelenmesi.
Araştırma sonuçlarının vaka çalışmalarına entegrasyonu. |
ders slaytları |
12) |
12. Hafta: Simüle Edilmiş Klinik Seanslar
Karmaşık vakalar için simülasyon uygulamaları.
Öğrencilerin vaka değerlendirme ve terapi planlama becerilerini geliştirmesi. |
ders slaytları |
13) |
13. Hafta: Vaka Sunumları ve Geri Bildirim Çalışmaları
Öğrencilerin vaka analizlerini sınıfta sunması.
Sunum sonrası sınıf arkadaşları ve eğitmenlerden geri bildirim alınması. |
ders slaytları |
14) |
14. Hafta: Genel Tekrar ve Final Projesi Sunumu
Dersin genel tekrarı.
Öğrencilerin bireysel veya grup olarak hazırladığı final projelerinin sunumu. |
ders slaytları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
5 |
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
5 |
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
5 |
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
5 |
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
4 |
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
5 |
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
5 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
5 |
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
2 |
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
3 |
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
5 |