DKT3002 Klinik Uygulama IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİL VE KONUŞMA TERAPİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DKT3002 Klinik Uygulama II Bahar 1 8 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İBRAHİM CAN YAŞA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Gelişmiş Vaka Çalışmaları: Karmaşık vakaların değerlendirilmesi ve terapötik müdahalelerin planlanmasına yönelik vaka analizleri. Klinik Süpervizyon ve Geri Bildirim: Öğrencilerin uzman terapistler tarafından yönlendirilmesi ve vaka yönetimi süreçlerine yönelik detaylı geri bildirim alması. Multidisipliner Çalıştaylar: Psikoloji, nöroloji ve fizyoterapi gibi farklı disiplinlerle vaka yönetimi ve değerlendirme süreçleri üzerinde çalışılması. Araştırma ve Kanıta Dayalı Uygulamalar: Güncel terapi yaklaşımlarını inceleyerek bu yaklaşımların vaka çalışmalarında uygulanması. Sunum ve Raporlama Uygulamaları: Öğrencilerin vaka analizlerini sunarak raporlama ve profesyonel iletişim becerilerini geliştirmesi.
Dersin Amacı: Klinik Uygulama II dersi, öğrencilerin bir önceki klinik deneyimlerini geliştirmelerini ve daha ileri düzeyde klinik beceriler kazanmalarını hedefler. Ders kapsamında, dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerin değerlendirme, terapi planlama, uygulama ve sonuçlarını izleme süreçlerinde daha aktif bir rol üstlenmeleri sağlanır. Ayrıca, öğrencilerin vaka yönetimi, raporlama, multidisipliner iş birliği ve etik ilkeler çerçevesinde profesyonel yeterliliklerini artırmaları amaçlanır. Bu ders, öğrencilerin bağımsız olarak klinik uygulama yapma becerilerini geliştirmeyi destekler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler, dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerin değerlendirilmesi, terapi planlarının hazırlanması ve uygulanmasında uzmanlık kazanır.
Daha karmaşık vakaların yönetimi ve değerlendirilmesinde deneyim sahibi olurlar.
Multidisipliner ekiplerle iş birliği yaparak vaka yönetimi becerilerini geliştirirler.
Terapötik müdahalelerin etkilerini izleme, değerlendirme ve sonuçları raporlama konularında yetkinlik kazanırlar.
Etik ilkelere uygun olarak bağımsız bir şekilde klinik uygulama yapma yeterliliği geliştirirler.
Öğrenciler, profesyonel gözlem, raporlama ve bireyselleştirilmiş terapi planlama konularında pratik yaparak mesleki yeterliliklerini artırırlar.

Dersin İçeriği

Klinik Uygulama II dersi, öğrencilerin dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerle çalışarak ileri düzeyde klinik beceriler kazanmalarını sağlar. Ders kapsamında, karmaşık vakaların değerlendirilmesi, bireyselleştirilmiş terapi planlarının oluşturulması ve uygulanması ele alınır. Öğrenciler, terapötik müdahalelerin sonuçlarını izleyip analiz ederek vaka yönetimi becerilerini geliştirir. Ayrıca, multidisipliner ekiplerle iş birliği yapma, raporlama ve profesyonel etik ilkelere uygun olarak çalışmayı öğrenirler. Ders, öğrencilerin bağımsız klinik uygulama yapma yetkinliklerini artırmayı hedefler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Hafta: Gelişmiş Klinik Becerilere Giriş Klinik uygulama hedeflerinin tanıtımı. İleri değerlendirme ve terapi süreçlerinin genel prensipleri. Profesyonel etik kurallar ve hasta mahremiyeti. ders slaytları
2) 2. Hafta: Karmaşık Vakaların Yönetimi Karmaşık vakaların tanımlanması ve değerlendirme yöntemleri. Klinik vaka analizinde kullanılan stratejiler. ders slaytları
3) 3. Hafta: Değerlendirme Süreçlerinde Kullanılan Araçlar İleri düzey standart testlerin ve değerlendirme tekniklerinin tanıtımı. Gözlem ve veri toplama süreçlerinin yönetimi. ders slaytları
4) 4. Hafta: Terapötik Müdahale Planlama I Terapötik hedeflerin belirlenmesi. Bireyselleştirilmiş terapi planlarının oluşturulması. Multidisipliner yaklaşımlar ve ekip içi iş birliği. ders slaytları
5) 5. Hafta: Terapötik Müdahale Planlama II Terapötik müdahale süreçlerinin uygulanması. Kullanılacak terapi materyalleri ve tekniklerin seçimi. ders slaytları
6) 6. Hafta: Klinik Gözlemler ve Geri Bildirim Öğrencilerin terapistlerin uygulamalarını gözlemlemesi. Klinik süreçlere yönelik eğitmenlerden geri bildirim alınması. ders slaytları
7) 7. Hafta: Vaka Yönetimi ve Değerlendirme Farklı vakaların değerlendirilmesi ve yönetimi. Vaka analizlerinden elde edilen bulguların terapi süreçlerine entegrasyonu. ders slaytları
8) 8. Hafta: Ara Sınav ve Klinik Performans Değerlendirmesi Öğrencilerin değerlendirme ve terapi süreçlerindeki bilgi ve becerilerinin ölçülmesi. Ara sınav sonrası bireysel geri bildirim seansları. ders slaytları
9) 9. Hafta: Yutma ve Ses Bozukluklarının Yönetimi Klinik yutma değerlendirme yöntemleri ve terapötik müdahaleler. Ses bozukluklarının değerlendirilmesi ve ses terapisi uygulamaları. ders slaytları
10) 10. Hafta: Multidisipliner Yaklaşımlar Psikoloji, nöroloji, fizyoterapi ve KBB gibi alanlarla iş birliği. Disiplinler arası vaka yönetim süreçlerinin planlanması. ders slaytları
11) 11. Hafta: Araştırma ve Kanıta Dayalı Uygulamalar Güncel terapi yaklaşımlarının incelenmesi. Araştırma sonuçlarının vaka çalışmalarına entegrasyonu. ders slaytları
12) 12. Hafta: Simüle Edilmiş Klinik Seanslar Karmaşık vakalar için simülasyon uygulamaları. Öğrencilerin vaka değerlendirme ve terapi planlama becerilerini geliştirmesi. ders slaytları
13) 13. Hafta: Vaka Sunumları ve Geri Bildirim Çalışmaları Öğrencilerin vaka analizlerini sınıfta sunması. Sunum sonrası sınıf arkadaşları ve eğitmenlerden geri bildirim alınması. ders slaytları
14) 14. Hafta: Genel Tekrar ve Final Projesi Sunumu Dersin genel tekrarı. Öğrencilerin bireysel veya grup olarak hazırladığı final projelerinin sunumu. ders slaytları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ders slaytları
Diğer Kaynaklar: slides of the course

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Derse Özgü Staj 14 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 0 0
Uygulama 14 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 2

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 5
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 5
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. 5
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 5
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 4
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 5
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 5
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 5
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 2
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 3
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 5