Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş, ders izlencesinin tanıtımı |
|
2) |
Artikülasyon ve fonolojiye giriş 1:
Sesletim nedir?
Sesbilgisi nedir?
Sesletim bozukluğu nedir?
Sesbilgisel bozukluk nedir?
Konuşma sesi bozukluğu nedir?
Konuşma sesi bozuklukları ile ilgili faktörler
|
|
3) |
Artikülasyon ve fonolojiye giriş 2:
Fonolojik farkındalık nedir?
Normal gelişim sürecinde
artikülasyon ve fonolojik becerilerin edinimi
|
|
4) |
Artikülasyon ve
fonolojik bozuklukların değerlendirilmesi-1:
İnformal değerlendirme
|
|
5) |
Artikülasyon ve
fonolojik bozuklukların değerlendirilmesi-2:
Formal değerlendirme
|
|
6) |
Değerlendirme bulgularının raporlanması I
|
|
7) |
Değerlendirme bulgularının raporlanması II
|
|
8) |
Motor temelli terapi yaklaşımları I
|
|
9) |
Motor temelli terapi yaklaşımları II
|
|
10) |
Dil temelli terapi yaklaşımları I
|
|
11) |
Dil temelli terapi yaklaşımları II
|
|
12) |
Konuşma seslerinin öğretimi için spesifik yöntemler
|
|
13) |
Okul çağı çocuklarda fonolojik farkındalık geliştirilmesine yönelik aktiviteler
|
|
14) |
Dersin değerlendirilmesi ve genel tekrar
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Bernthal, J. E., Bankson, N. W., & Flipsen, P. (2013). Articulation and Phonological Disorders: Speech Sound Disorders in Children, (7th Ed.). Boston, MA: Pearson. ISBN: 978-0132612630
Bowen C. (2015). Children’s Speech Sound Disorders, (2nd Ed.). UK: Wiley Blackwell. ISBN 978-1-118-63402-8 (pbk.)
Kathy J. Jakielski, & Christina Gildersleeve-Neumann. (2023). Phonetic Science for Clinical Practice: A Transcription and Application Workbook, Second Edition. Plural Publishing, Inc. |
Diğer Kaynaklar: |
Bernthal, J. E., Bankson, N. W., & Flipsen, P. (2013). Articulation and Phonological Disorders: Speech Sound Disorders in Children, (7th Ed.). Boston, MA: Pearson. ISBN: 978-0132612630
Bowen C. (2015). Children’s Speech Sound Disorders, (2nd Ed.). UK: Wiley Blackwell. ISBN 978-1-118-63402-8 (pbk.)
Kathy J. Jakielski, & Christina Gildersleeve-Neumann. (2023). Phonetic Science for Clinical Practice: A Transcription and Application Workbook, Second Edition. Plural Publishing, Inc. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
5 |
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
3 |
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
4 |
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
4 |
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
5 |
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
4 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
4 |
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
2 |
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
3 |
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
4 |