Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Akıcılık Bozukluklarının Genel Özellikleri ve Sınıflandırılması |
Sunumlar, kitap bölümleri ve makaleler |
2) |
Kekemelikle İlişkili Genetik ve Bilişsel Süreçler |
Sunumlar, kitap bölümleri ve makaleler |
3) |
Kekemelikle İlişkili Nörolojik ve Fizyolojik Süreçler |
Sunumlar, kitap bölümleri ve makaleler |
4) |
Kekemelikte Mizaç ve Duygudurumun Rolü |
Sunumlar, kitap bölümleri ve makaleler |
5) |
20. ve 21. Yüzyıl Kekemelik Kuramları - Organik ve Davranışsal Yaklaşımlar |
Sunumlar, kitap bölümleri ve makaleler |
6) |
Psikanalitik, psiko-duygusal ve psiko-davranışsal kuramlar ve bu kuramlar |
Sunumlar, kitap bölümleri ve makaleler |
7) |
Vize |
Sunumlar, kitap bölümleri ve makaleler |
8) |
Kekemelikte çok faktörlü kuramlar |
Sunumlar, kitap bölümleri ve makaleler |
9) |
Talepler ve kapasiteler modeli |
Sunumlar, kitap bölümleri ve makaleler |
10) |
İkili diyatez stres modeli ve dinamik yolaklar kuramı |
Sunumlar, kitap bölümleri ve makaleler |
11) |
Hızlı-Bozuk Konuşmanın Genel Özellikleri |
Sunumlar, kitap bölümleri ve makaleler |
12) |
Edinilmiş Kekemelik ve Özellikleri |
Sunumlar, kitap bölümleri ve makaleler |
13) |
Akıcılık Bozukluklarında Genel Değerlendirme ve Güncel Yaklaşımlar |
Sunumlar, kitap bölümleri ve makaleler |
14) |
Akıcılık Bozukluklarında Genel Değerlendirme ve Güncel Yaklaşımlar-II |
Sunumlar, kitap bölümleri ve makaleler |
15) |
Finaller |
Sunumlar, kitap bölümleri ve makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
5 |
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
5 |
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
4 |
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
5 |
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
5 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
5 |
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
3 |
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
3 |
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
4 |