Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş, izlencenin tanıtımı ve iletişim, dil ve konuşma ayrımının tekrarı |
Sunumlar |
2) |
Dil Becerileri için Prelinguistik Temeller |
Sunumlar |
3) |
Tipik Dil Gelişimi |
Sunumlar |
4) |
Dil ve konuşma gelişimini etkileyen faktörler |
Sunumlar |
5) |
Bilişsel Gerilikte ve işitme yetersizliğinde (sendromlar vb.) gözlenen iletişim, dil ve konuşma özellikleri |
Sunumlar |
6) |
Yaygın Gelişimsel Bozukluktaki iletişim, dil ve konuşma özellikleri |
Presentations |
7) |
DEHB ve Öğrenme güçlüğünde iletişim, dil ve konuşma özellikleri |
Sunumlar |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Gecikmiş dil ve konuşma özellikleri |
Sunumlar |
10) |
Çocukluk Çağı Dil Bozukluklarında Değerlendirme |
Sunumlar |
11) |
Çocukluk Çağı Dil Bozukluklarında Değerlendirme |
Sunumlar |
12) |
Çocukluk Çağı Dil Bozukluklarında Terapi ve Erken Müdahale |
Sunumlar |
13) |
Çocukluk Çağı Dil Bozukluklarında Terapi ve Erken Müdahale |
Sunumlar |
14) |
Çocukluk Çağı Dil Bozukluklarında Terapi ve Erken Müdahale |
Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: |
Sunumlar/Presentations |
Diğer Kaynaklar: |
Acarlar, F. (2005). Türkçe ediniminde gelişimsel özelliklerin dil örneği ölçümleri açısından incelenmesi.
Acarlar, F., Servi, C., & Alak, G. (2018). Biçim-Sözdizimsel ölçümlerin 3-7 yaş grubunda incelenmesi. Dilbilim Araştırmaları Dergisi, 29(2), 21-38.
Paul, R., & Norbury, C. F. (2012). Language disorders from infancy through adolescence: Listening, speaking, reading, writing, and communicating. Elsevier. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
5 |
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
5 |
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
5 |
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
4 |
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
5 |
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
5 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
5 |
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
3 |
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
3 |
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
5 |